... امروز: دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
علم و تکنولوژي ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - 8:34 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
کپی شد!
0

جتسون وان: چشم اندازی برای تبدیل شدن همه به خلبان!

سازندگان Jetson ONE آن را به عنوان یک «تاکسی هوایی» می‌شناسد، زیرا قادر به حمل راننده ای به وزن ۲۱٠ پوندی (۹۵.۲۵ کیلوگرم) در مسیری با سرعتی برابر با 64 مایل در ساعت(۱٠۳ کیلومتر بر ساعت) است! 

سیاست شرق _ بسیاری از بزرگ‌ترین نام‌ها در صنعت وسایل نقلیه الکتریکی، برای کسب جایگاهی در میان پیشگامان پرواز، به دنبال تغییر در این صنعت حمل‌ونقل گسترده با خودروهای پرنده تمام برقی هستند و در حال رقابت با یکدیگرند. اما یک شرکت سوئدی اعلام کرده، هدف متفاوتی در ذهن دارد تا مشتاقانه منتظر دیدن مردم در همه جا و با داشتن وسیله نقلیه شخصی هوایی برای سفرهای لوکس باشد.

به نقل از خبرگزاری اسوشیتدپرس(AP)، ین شرکت برای اولین بار در سال ۲٠۱۸ نمونه ای اولیه ای را معرفی کرد و پس از ماه ها کار سخت، سرانجام محصول جدید خود به نام جتسون وان( Jetson ONE) را معرفی کرد که برای خرید عموم در دسترس است. همچنین در مقایسه با اکثر گزینه های حمل و نقل که امروزه به طور گسترده شناخته شده اند، بسیار سازگار با محیط زیست است.

ویژگی های جتسون یک

این ساخت کوچک و جمع و جور، به طرز شگفت‌آوری سبک است و تقریباً ۱۹٠ پوند(۸۶.۲کیلوگرم) وزن دارد – به این معنی که می‌توان آن را از هر جایی، از حیاط خانه‌تان قرار دهید. 

سازندگان Jetson ONE آن را به عنوان یک «تاکسی هوایی» می‌شناسد، زیرا قادر به حمل راننده ای به وزن ۲۱٠ پوندی (۹۵.۲۵ کیلوگرم) در مسیری با سرعتی برابر با ۶۴ مایل در ساعت(۱٠۳ کیلومتر بر ساعت) است! با استفاده از یک باتری لیتیوم یونی با سرعت تخلیه سریع و مفیداست.

Jetson ONE دارای پیکربندی موتور کواکسیال برای فرود ایمن حتی در صورت خرابی یکی از موتورها است. این به شما آرامش می‌دهد زیرا وسیله نقلیه شما همچنان می‌تواند به لطف الگوریتم پایداری پیشرفته خود شناور بماند، حتی اگر دست‌هایتان را از کنترل‌ها بردارید! 

جتسون فقط یک پوسته معمولی نیست که شما را در برابر آسیب‌های ناشی از تصادف اجتناب‌ناپذیر محافظت می‌کند، بلکه خلاقانه است و یک اسکلت بیرونی واقعاً منحصر به فرد طراحی کردند که بدن شما را به طور کامل در بر می‌گیرد. به نظر کار دلهره‌آوری می‌رسید، اما سبک وزن است، با این حال طراحی قوی آن با موفقیت از صدمه دیدن تصادفی شما جلوگیری می کند.

واکنش بازار

Jetson ONE حول یک قاب فضایی آلومینیومی ساخته شده است که می تواند هم ضربه ها را مانند آنچه در یک فیلم ابرقهرمانی می بینید، ایجاد کند، تحمل کند. Jetson ONE از اجزای پرینت سه بعدی استفاده می کند تا برای پروازهای خود به خود، در هر جهت سبک وزن بماند. با استفاده از پیشرانه موتور الکتریکی قدرتمند آن می توانید پرواز خود را با دقت کنترل کنید.

در حین پرواز، خلبان در یک صندلی سطلی کامپوزیت فیبر کربنی می نشیند . دیوارهای کابین خلبان، به ویژه در اطراف سر و نواحی از بدن که در هنگام ضربه هایی مانند بالاتنه یا اندام مستعد آسیب هستند، تقویت شده اند. یک چتر نجات بالستیک می تواند پرنده را با خیال راحت پایین بیاورد و از محموله گرانبهای آن در شرایط نامطلوب محافظت کند.

البته شرکت به همین جا بسنده نکرد. پس از جمع‌آوری داده‌ها و تجربیات کافی از آزمایش نمونه اولیه، دوباره درصدد است که چگونه می‌توانند کارایی و زمان پرواز را بهبود بخشند. این طوفان فکری آنها را به استفاده از پروانه‌های فیبر کربن غول‌پیکر با موتورهای بدون جاروبکی سوق داد که از ابتدا برای ساختن آنچه قبلاً ساخته شده بود مجدداً مهندسی شده بودند و در نتیجه هواپیمای کارآمدتر با ظرفیت پروازی طولانی‌تر ایجاد شد.
Jetson ONE
  یک دستگاه هوانوردی شخصی است که برای آزادی پرواز طراحی شده است. می توان از آن به دلایل متعددی از جمله تفریحی، تجاری، کشاورزی و واکنش اضطراری استفاده کرد. هدف ساخت آن کاهش موانع ورود به هوانوردی عمومی و قابل دسترس کردن پرواز برای همه است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »