... امروز: پنجشنبه - ۰۹ فروردین - ۱۴۰۳
علم و تکنولوژي ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - 6:41 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه
کپی شد!
0

ابداع سیستم هشدار برای نجات کودکان در خودرو

هنگامی که این سیستم کودکانی را که در ماشین تنها هستند تشخیص می دهد، چراغ های جلو را چشمک می زند و بوق را به عنوان هشداری برای راننده غافل به صدا در می آورد.

سیاست شرق _ یک سازنده قطعات خودرو در ژاپن، یک سیستم هشدار برای نصب روی خودرو ابداع کرده است که تشخیص می دهد کودکان نوپا در داخل خودرو جامانده اند.

به نقل از آساهی شیمبون، آیسین، یکی از شرکت‌های وابسته به تویوتا موتور، قصد دارد این دستگاه را در حدود سال ۲۰۲۵ به صورت تجاری در دسترس خریداران خودرو قرار دهد.

این شرکت اعلام کرد امیدوار است از مرگ کودکان در اثر گرمازدگی در حین گیر افتادن در داخل اتومبیل در دمای بالا جلوگیری کند.یکی از نمایندگان Aisin که در توسعه این سیستم مشارکت دارد، گفت: “ما از فناوری های خود برای نجات جان کودکان استفاده خواهیم کرد.” ما امیدواریم که چنین تجهیزاتی به طور گسترده در ژاپن به کار گرفته شود.

برای ساخت این سیستم، آیسین از یک استارت آپ اسرائیلی که در فناوری امواج رادیویی با دقت بالا تخصص دارد، کمک گرفته است. سیستم هشداری که بر روی سقف خودروها نصب می شود، می تواند بین بزرگسالان، کودکان و حیوانات بر اساس اندازه آنها تمایز قائل شود. همچنین می‌تواند حرکات ظریف، مانند بالا رفتن قفسه سینه کودکان هنگام نفس کشیدن را شناسایی کند.

هنگامی که این سیستم کودکانی را که در ماشین تنها هستند تشخیص می دهد، چراغ های جلو را چشمک می زند و بوق را به عنوان هشداری برای راننده غافل به صدا در می آورد.

یکی از مسئولان توسعه Aisin گفت، اگرچه کودکان نوپا معمولاً در صندلی‌های کودک در عقب قرار می‌گیرند، اما رادار تمام فضای داخلی را پوشش می‌دهد فقط در صورتی که کودکان به صندلی‌های جلو یا جای دیگری نقل مکان کرده باشند.

آیسین اکنون نظر خودروسازان را جویا شده و به سمت فاز نهایی تولید انبوه این دستگاه می رود.توسعه این سیستم در سال ۲۰۱۸ آغاز شد، زمانی که ایالات متحده قصد داشت چنین تجهیزات تشخیص کودک را تا اواسط دهه ۲۰۲۰ برای وسایل نقلیه اجباری کند.

به گفته آیسین، برخی از طرف های اروپایی نیز خواستار گنجاندن سیستم های تشخیص در میان ویژگی های ایمنی خودروهای تازه وارد بازار شده اند.

شرکت آیسین می گوید که یک نظرسنجی در ایالات متحده که از ۳۰ سال منتهی به ۲۰۲۱ را پوشش می دهد، نشان می دهد که به طور متوسط ​​سالانه ۴۰ کودک پس از رها شدن در داخل وسایل نقلیه جان خود را از دست می دهند. در بیش از نیمی از موارد، رانندگان متوجه ماندن بچه ها در خودروها نشدند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »