... امروز: چهارشنبه - ۰۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - 6:55 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

روسیه: شمار اعضای داعش در افغانستان از مرز ۶ هزار نفر عبور کرد

قبول‌اف : تعداد اعضای داعش در آغاز به کار طالبان در افغانستان در سطح دو هزار نفر قرار داشت اما اکنون این شمار به سه برابر رسیده است.

سیاست شرق _ دولت روسیه از افزایش عناصر گروه تروریستی داعش در افغانستان به بالای شش هزار نفر خبر داد.

به نقل از آناتولی ، ضمیر قبول‌اف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان در نشست مطبوعاتی در مسکو با اشاره به این که شمار عناصر گروه تروریستی داعش در افغانستان به سه برابر افزایش یافته است، گفت: هم اکنون این تعداد به بالای شش هزار نفر رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: تعداد اعضای داعش در آغاز به کار طالبان در افغانستان در سطح دو هزار نفر قرار داشت اما اکنون این شمار به سه برابر رسیده است. داعشی‌ها علاوه بر افغانستان در بی‌ثبات سازی کشورهای همسایه این کشور نیز گام‌ برمی‌دارند.

قبول‌اف، تحریم‌ها علیه طالبان را یکی از علت‌های اصلی ضعف در مبارزه با تروریسم در افغانستان دانست و گفت: به این دلیل نیز طالبان از منابع کافی برای حمایت از ظرفیت جنگی در این زمینه برخوردار نیست.

وی با بیان این که دولت موقت طالبان در افغانستان هنوز فاقد توانایی ایجاد ذهنیت «یکپارچگی» در این کشور است، افزود: حرف و حدیث‌های چند وجهی از مسئولین طالبان می‌شنویم که این مصداق بارز عدم وجود این ویژگی است. بدون داشتن یکپارچی، ایجاد دولت مقتدر دشوار خواهد بود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »