... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اقتصادی ۱۲ دی ۱۴۰۲ - 8:03 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

فروش ۱۰۰ میلیارد دلاری هوآوی در سال ۲۰۲۳/ غول چینی، اپل را به چالش می کشد

میزان فروش هوآوی به بیش از 700 میلیارد یوآن (98/7 میلیارد دلار) افزایش پیدا کرده که سریع‌ترین سرعت رشد فروش این شرکت در سال‌های اخیر است؛ موفقیتی که به لطف افزایش فروش تلفن‌های هوشمند و تجهیزات مرتبط با فناوری 5G حاصل شده است.

سیاست شرق _ درآمد شرکت هوآوی چین، در سال ۲۰۲۳، با رشد ۹ درصدی همراه شده، تا این شرکت به عنوان موتور تکنولوژی چین، رقبایی مانند شرکت اپل را به چالش بکشد.

به نقل از بلومبرگ، همزمان با افزایش تحریم‌های آمریکا علیه بخش فناوری چین بویژه در بخش تولید ریزتراشه‌های پیشرفته، این شرکت توانسته در حوزه ریزتراشه‌ها به پیشرفت‌های مهمی دست پیدا کند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد میزان فروش هوآوی به بیش از ۷۰۰ میلیارد یوآن (۹۸/۷ میلیارد دلار) افزایش پیدا کرده که سریع‌ترین سرعت رشد فروش این شرکت در سال‌های اخیر است؛ موفقیتی که به لطف افزایش فروش تلفن‌های هوشمند و تجهیزات مرتبط با فناوری ۵G حاصل شده است.

🔸همچنین بر اساس یک مبنای سه‌ماهه و طبق برآوردهای بلومبرگ، درآمد این شرکت چینی با رشد ۲۷ درصدی همراه شده و به دست‌کم ۲۴۳/۴ میلیارد یوآن افزایش پیدا کرده است. این یک افزایش چشمگیر نسبت به سه‌ماهه سوم ۲۰۲۳ محسوب می‌شود که درآمد هوآوی با رشد اندکی همراه بود.

این شرکت فناوری در سال ۲۰۲۳ و به دنبال عرضه یک موبایل هوشمند که دارای تکنولوژی پیشرفته پردازشگر ۷ نانومتری کرین بود،‌ شهرت بیشتری به دست آورد. پیشرفت هوآوی در زمینه پردازشگرها باعث ایجاد این بحث در داخل آمریکا شده که آیا محدودیت‌های ایالات متحده بر بخش فناوری چین با شکست مواجه شده است یا خیر.

پس از آنکه آمریکا در سال ۲۰۱۹ شرکت هوآوی را از دسترسی به تأمین‌کنندگان خارجی محروم کرد،‌ این شرکت یک بار دیگر در حال تبدیل شدن به بازیگری مهم در بازار گوشی‌های هوشمند است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »