... امروز: سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۷ مرداد ۱۴۰۱ - 0:36 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
کپی شد!
0

منابع آمریکایی: واشنگتن و مسکو، زندانی مبادله می کنند

بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا گفت که دولت بایدن برای تسهیل آزادی گرینر و ویلان، پیشنهادی «قابل توجه» به روسیه ارائه کرده است.

سیاست شرق _ منابع مطلع تایید کردند که دولت آمریکا، پیشنهاد مبادله فروشنده اسلحه «ویکتور بوت» را با دو زندانی آمریکایی، «گرینر» و «ویلان» با روسیه را داده است.

به نقل از ان بی سی نیوز، دولت آمریکا تحت فشار فزاینده ای برای بازگرداندن آمریکایی های زندانی در روسیه قرار دارد.

بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه گفت که دولت بایدن برای تسهیل آزادی گرینر و ویلان، پیشنهادی «قابل توجه» به روسیه ارائه کرده است، اما وی جزئیات بیشتری درباره این پیشنهاد فاش نکرد.

سی ان ان گزارش داد که دولت بایدن پیشنهاد مبادله بوت را با گرینر و ویلان داده است.بلینکن برنامه های خود را برای گفتگو با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در روزهای آینده در یک نشست خبری در روز چهارشنبه ارائه کرد.

بلینکن گفت: «ما هفته‌ها پیش پیشنهادی اساسی برای تسهیل آزادی آنها روی میز گذاشتیم.

جان کربی، سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید به خبرنگاران گفت: «رئیس‌جمهور و تیمش مایلند گام‌های خارق‌العاده‌ای برای بازگرداندن آنها به خانه بردارند».

ویلان، یک مدیر امنیتی شرکتی از میشیگان، در سال ۲۰۲۰ به اتهام جاسوسی به ۱۶ سال زندان محکوم شد. او و خانواده اش به شدت بر بی گناهی خود تاکید کرده اند. دولت آمریکا این اتهامات را نادرست خوانده است.

گرینر، که در پنج ماه گذشته در بازداشت روسیه بود، پس از اینکه مقامات آنجا گفتند که او را در چمدانش در اختیار داشت که کارتریج های ویپ حاوی روغن شاهدانه را در چمدانش در اختیار داشت، روز چهارشنبه در محاکمه او آزمایش کرد که قصد مجرمانه ای در آوردن آنها به کشور نداشته و با عجله بسته بندی کرده است. برای بازگشت او به بازی در لیگ بسکتبال روسیه در طول فصل خارج از WNBA.

در طول شهادت خود، برجسته فینیکس مرکوری گفت که هنوز نمی داند چگونه روغن شاهدانه در چمدانش قرار گرفته است، اما توضیح داد که توصیه پزشک برای استفاده از آن برای درمان دردهای مزمن ناشی از آسیب های ورزشی خود را دارد.

او گفت که پس از اینکه بازرسان کارتریج ها را پیدا کردند در فرودگاه کنار کشیده شد، اما یک مترجم زبان تنها بخشی از آنچه را که در طول بازجویی او گفته شد ترجمه کرد و مقامات به او دستور دادند که بدون ارائه توضیح اسناد را امضا کند.

گرینر در صورت محکوم شدن به حمل مواد مخدر با ۱۰ سال زندان مواجه خواهد شد.

مقامات ایالات متحده برای ماه‌ها به دنبال انحراف از انتقادات ناشی از عدم تحرک آشکار در پرونده‌های گرینر و ویلان بودند و گفتند که کار به صورت مخفیانه و خارج از دید عمومی پیش می‌رود. این موضع، اعلامیه روز چهارشنبه را بسیار شگفت‌انگیزتر کرد، اما کربی گفت که دولت تصمیم گرفته است شفاف سازی کند که توافق روی میز است.

روسیه برای سال‌ها علاقه خود را به آزادی «بوت»، دلال اسلحه روسی که زمانی «تاجر مرگ» نام داشت، ابراز علاقه کرده است، که در سال ۲۰۱۲ به اتهام برنامه ریزی برای فروش غیرقانونی میلیون‌ها دلار اسلحه به ۲۵ سال زندان محکوم شد. حامیان آزادی او ادعا می کنند که او پس از یک عملیات بسیار تهاجمی آمریکا به زندان افتاده است و قاضی که او را محکوم کرده است در این ماه به آسوشیتدپرس گفت که او معتقد است که او قبلاً به اندازه کافی دوران زندان را سپری کرده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »