... امروز: پنجشنبه - ۰۹ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - 7:36 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
کپی شد!
0

فرمانده ارشد طالبان پاکستان، در افغانستان کشته شد

عمرخالدخوراسانی رییس جماعت‌الاحرار (JuA)، شاخه تحریک طالبان پاکستان بود که از سوی سازمان ملل و ایالات متحده به‌عنوان یک گروه تروریستی شناخته شده است.

سیاست شرق _ یکی از فرمانده ارشد تحریک طالبان پاکستان، در ولایت پکتیکای افغانستان طی انفجار خودرو، کشته شد.

روزنامه اکسپرس تریبیون پاکستان به نقل از منابع افغان گزارش داد که یک خودرو حامل فرماندهان ارشد طالبان پاکستان که عمرخالد خوراسانی با نام مستعار عبدالولی مهمند، مفتی حسن و حافظ دولت خان بر آن سوار بودند، در روستای شرکی ولسوالی برمل پکتیکا هدف یک انفجار قرار گرفته و همه سرنشینان این خودرو کشته شده‌اند

گفته می‌شود که عمرخالدخوراسانی رییس جماعت‌الاحرار (JuA)، شاخه تحریک طالبان پاکستان بود که از سوی سازمان ملل و ایالات متحده به‌عنوان یک گروه تروریستی شناخته شده است.

سازمان ملل برای اطلاعاتی که منجر به دستگیری یا مرگ وی می‌شد، سه میلیون دلار جایزه تعیین کرده بود.

اکسپرس‌تریبون افزود: حافظ دولت نیز از منطقه قبایلی اوراکزی و از اعضای مهم این گروه و همچنان از معتمدین نزدیک خوراسانی به شمار می‌رفت.

این روزنامه نوشت: مفتی حسن هم از لشکر «ملاکند» و یکی از رهبران تحریک طالبان پاکستان بود که با ابوبکر البغدادی، رهبر پیشین داعش بیعت کرده بود.

طالبان پاکستان هنوز کشته شدن فرماندهان ارشد خود را تأیید نکرده‌اند. طالبان افغانستان هم تاکنون در این زمینه موضعی نگرفته‌اند.این در حالی است که گفت‌وگوهای صلح میان طالبان پاکستان و افغانستان به میزبانی سراج الدین حقانی سرپرست وزارت داخله حکومت طالبان در کابل جریان دارد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »