... امروز: جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - 1:39 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

گفتگوی وزرای خارجه کره جنوبی و چین

پارک: موضع کره جنوبی در احترام به چین بدون تغییر باقی مانده است، اما حفظ صلح و ثبات در تنگه تایوان برای امنیت و رفاه منطقه ضروری است.

سیاست شرق _ وزرای خارجه کره جنوبی و چین روز سه‌شنبه در حالی که سئول راه‌هایی برای آغاز مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای با کره شمالی و از سرگیری صادرات محصولات فرهنگی مانند موسیقی و فیلم‌های کی‌پاپ به چین را بررسی می‌کند، گفتگو کردند.

به نقل از رویترز، دیپلمات ارشد کره جنوبی، پارک جین، روز دوشنبه برای دیدار با وانگ یی، وزیر امور خارجه چین، در اولین سفر بلندپایه یکی از اعضای دولت رئیس جمهور یون سوک یول به چین، وارد شهر بندری شرقی چینگدائو شد.

پارک گفت که دو کشور باید منافع مشترک مبتنی بر احترام متقابل و ارزش‌ها و هنجارهای جهانی را تقویت کنند، زیرا این روابط امسال سی‌امین سالگرد خود را جشن می‌گیرد.

وی روز دوشنبه قبل از عزیمت به چین گفت که موضع کره جنوبی در احترام به چین بدون تغییر باقی مانده است، اما حفظ صلح و ثبات در تنگه تایوان برای امنیت و رفاه منطقه ضروری است.

پارک همچنین خواستار نقش سازنده چین در متقاعد کردن کره شمالی برای انتخاب گفتگو شد، نه اقدامات تحریک آمیز، زیرا دولت یون به دنبال مهار آزمایش های تسلیحاتی این کشور منزوی و از سرگیری مذاکرات خلع سلاح هسته ای است که از سال ۲۰۱۹ متوقف شده است.

او در ابتدای مذاکرات به وانگ گفت: صلح و ثبات در شبه جزیره کره در معرض تهدیدهای بی سابقه ای قرار دارد.

بر اساس اصل منسجم خلع سلاح اتمی کامل کره شمالی، ما به شدت به اقدامات تحریک آمیز پاسخ خواهیم داد و همیشه درها را برای گفتگو باز نگه می داریم.

پارک همچنین قبل از مذاکرات در توییتر گفت که برنامه‌های اقدام مشترکی را برای تقویت روابط و بحث در مورد موضوع تثبیت زنجیره تامین جهانی پیشنهاد خواهد کرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »