... امروز: سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - 10:38 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

آمریکا: در حال بررسی تمدید معافیت‌های هسته ای تحریمی ایران هستیم

معافیت‌های تحریمی ایران در چارچوب برجام صادر می‌شود و دولت‌های آمریکا موظف شده‌اند هر ۶ ماه یکبار آن را تمدید کنند.

سیاست شرق _ سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پی پایان معافیت های تحریمی ایران در چارچوب برجام، از بررسی روند معافیت های تحریمی ایران (در حوزه هسته ای) توسط واشنگتن خبر داد.

وب سایت محافظه کار «واشنگتن فری بیکن»، روز جمعه به وقت محلی، به نقل از متیو میلر اعلام کرد: دولت جو بایدن معافیت های تحریمی را که به ایران اجازه می دهد به عنوان بخشی از برجام به همکاری هسته ای با طرف های بین المللی بپردازد، پس خواهد گرفت.

پیش از این، دولت بایدن اجازه داده بود که مجموعه ای از معافیت های تحریمی که به ایران و روسیه اجازه همکاری می داد، تمدید کرده بود.

واشنگتن آخرین بار در اوت ۲۰۲۳ این معافیت ها را تا ابتدای سال ۲۰۲۴ تمدید کرد و اکنون این معافیت ها منقضی شده است.

متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه، در مورد چرایی لغو معافیت‌ها از تحریم‌ها توضیحی نداد، اما به واشنگتن فری بیکن گفت که مقامات همچنان «در حال بررسی معافیت‌ها به عنوان بخشی از یک روند بازنگری منظم هستند» و اظهارنظر عمومی پس از اتخاذ تصمیم دنبال خواهد شد. به عنوان بخشی از آن بررسی ارائه خواهد شد.

معافیت‌های تحریمی ایران در چارچوب برجام صادر می‌شود و دولت‌های آمریکا موظف شده‌اند هر ۶ ماه یکبار آن را تمدید کنند.

بر اساس متن برجام، کشورهای امضاکننده متعهد شده‌اند در زمینه همکاری‌های صلح‌آمیز هسته‌ای از جمله در پروژه‌های راکتور تحقیقاتی اراک و تأسیسات فردو با ایران همکاری کنند.

در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، این معافیت ها به دلیل خروج آمریکا از برجام لغو شد، اما جو بایدن پس از ورود به کاخ سفید اعلام کرد که این معافیت ها را صادر کرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »