... امروز: جمعه - ۰۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - 11:45 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

ایران اتهام آمریکا مبنی بر “طرح ترور بولتون” را رد کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اتهامات مقامات قضائی آمریکا در خصوص طرح ترور مشاور اسبق امنیت ملی کاخ سفید را رد کرده و این اتهامات را بی‌اساس خواند.

سیاست شرق _ ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، اتهامات اخیر مقامات قضائی آمریکا در خصوص طرح ترور جان بولتون، مشاور اسبق امنیت ملی کاخ سفید را رد کرده و این اتهامات را بی‌اساس خواند.

به نقل از ایرنا، وی گفت: “مقامات قضائی آمریکا در تداوم اتهام زنی های بی پایان این کشور علیه ایران و تداوم سیاست شکست خورده ایران هراسانه، در یک داستان سرائی جدید، اتهاماتی را بدون ارائه مدارک معتبر و مستندات لازم مطرح نموده‌اند”.

کنعانی گفت: بافتن این افسانه‌های نخ‌نما و بی اساس در حال تبدیل شدن به یک رویه تکراری در سیستم قضایی و تبلیغاتی آمریکا است.

او خاطرنشان کرد: “جمهوری اسلامی ایران نسبت به هرگونه اقدام علیه اتباع ایرانی به بهانه این اتهامات مضحک قویا هشدار می دهد و تاکید می‌کند حق هرگونه اقدام در چارچوب مقررات حقوق بین الملل برای دفاع از حقوق دولت و اتباع جمهوری اسلامی ایران را برای خود محفوظ می داند”.

گفتنی است، وزارت دادگستری آمریکا با انتشار بیانیه‌ای در وب‌سایت این وزارتخانه مدعی شد که یک عضو سپاه پاسداران به تلاش برای ترور جان بولتون، مشاور امنیت ملی ایالات متحده در دوران ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ متهم شده است.

به گزارش شبکه سی ان بی سی، وزارت دادگستری آمریکا روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که “شهرام پورصفی”، شهروند ایرانی ۴۵ ساله قصد داشته تا برای تلافی شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی در ژانویه ۲۰۲۰، مشاور امنیت ملی دولت ترامپ را ترور کند.

به نوشته شبکه سی ان بی سی، پورصفی قصد داشته تا در اکتبر ۲۰۲۱ (مهر-آبان ۱۴۰۰) با اعطای سیصدهزار دلار به برخی اشخاص در ایالات متحده، آن‌ها را به پیاده کردن نقشه ترور “جان بولتون” یا در واشنگتن و یا در مریلند مجاب کند.

اگر پورصفی محکوم شود می‌تواند با ده سال حبس و جریمه نقدی دویست و پنجاه هزار دلاری برای تلاش برای انجام قتل قراردادی و ۱۵ سال حبس و جریمه نقدی دویست و پنجاه هزار دلاری برای حمایت مادی از نقشه ترور فراملی مواجه شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »