... امروز: جمعه - ۰۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - 0:35 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

واکنش ها نسبت به سخنان محمود عباس درباره ۵۰ هولوکاست علیه فلسطینیان

عباس: 50 قتل عام، 50 هولوکاست و تا امروز و هر روز عده ای توسط ارتش اسرائیل کشته می شوند.

سیاست شرق _ روز سه‌شنبه زمانی که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت اسرائیل «۵۰ هولوکاست» را علیه فلسطینی‌ها ایجاد کرده است، خشم مقامات اسرائیلی و واکنش صدراعظم آلمان را در پی داشت.

به نقل از سی ان ان، محمود عباس که به زبان عربی و در کنار اولاف شولز، صدراعظم آلمان در یک کنفرانس خبری در برلین ایستاده بود، وقتی با پرسش یک روزنامه نگار مواجه شد که آیا برای کشتار المپیک ۱۹۷۲ در مونیخ، زمانی که اعضای تیم اسرائیلی توسط افراد مسلح فلسطینی به گروگان گرفته شدند،  عذرخواهی می کند، گروهی که در آن زمان بخشی از گروه منشعب از حزب فتح عباس بودند که منجر به کشته شدن ۱۱ ورزشکار و مربی اسرائیلی و یک پلیس آلمان غربی در پی درگیری مسلحانه شدند؟

محمود عباس در پاسخ به او گفت: از سال ۱۹۴۷ تا به امروز، اسرائیل ۵۰ قتل عام در روستاها و شهرهای فلسطینی انجام داده است. 50 قتل عام، ۵۰ هولوکاست و تا امروز و هر روز عده ای توسط ارتش اسرائیل کشته می شوند.

شولز، صدراعظم آلمان بلافاصله در جایگاه به سخنان عباس واکنشی نشان نداد.

اما صدر اعظم آلمان بعداً در توییتی ضمن اینکه اظهارات محمود عباس را ظالمانه و منزجر کننده عنوان نمود گفت: برای ما آلمانی ها، هر گونه نسبی سازی تکینگی هولوکاست غیرقابل تحمل و غیرقابل قبول است. هر گونه تلاش برای انکار جنایات هولوکاست را محکوم می کنیم.

مقامات اسرائیل نیز به طور گسترده به این اظهارات واکنش نشان دادند، یایر لاپید، نخست وزیر رژیم صهیونسیتی ،متهم نمودن اسرائیل توسط محمود عباس به ارتکاب “۵۰ هولوکاست” علیه فلسطینیان را نه تنها یک ننگ اخلاقی است، بلکه یک دروغ بزرگ عنوان نمود.

بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل نیز، سخنان عباس را “نفرت انگیز و دروغ” توصیف کرد. گانتز گفت: «اظهارات او تلاشی برای تحریف و بازنویسی تاریخ است.

در همین رابطه، کارکنان تشکیلات خودگردان فلسطینی، روز چهارشنبه در بیانیه اعلام کردند که پاسخ رئیس جمهور محمود عباس به قصد انکار ویژگی هولوکاست نبود.

در این بیانیه آمده است: «منظور از جنایاتی که عباس از آن سخن گفت، قتل عام هایی است که از زمان روز نکبت توسط نیروهای اسرائیلی علیه مردم فلسطین انجام شده است، جنایاتی که تا به امروز متوقف نشده است».

 این به تأسیس اسرائیل در سال ۱۹۴۸ اشاره دارد که فلسطینیان آن را النکبه یا “فاجعه” نامیدند، پس از آن که بیش از ۷۰۰۰۰۰ فلسطینی در جریان جنگ اعراب و اسرائیل از خانه های خود بیرون رانده شدند و عده زیادی نیز کشته شدند.

عباس به عنوان دانشجوی دکترا در اتحاد جماهیر شوروی در دهه ۱۹۸۰ پایان نامه ای نوشت که در آن رابطه پنهانی بین نازی ها و مدافعان اولیه تاسیس اسراییل وجود داشت .  او در سال ۲۰۱۸ دوباره به عنوان یک موضوع مطرح شد، زمانی که او گفت که یهودیان ساکن اروپا از قرن یازدهم “نه به خاطر مذهبشان، [بلکه] به خاطر حرفه اجتماعی شان رانده شدند.

وی در سخنرانی افتتاحیه در شورای ملی فلسطین (PNC)، پارلمان واقعی فلسطین گفت: «بنابراین مسئله یهودی که علیه یهودیان در سراسر اروپا گسترش یافته بود به خاطر مذهب آنها نبود، به خاطر ربا و بانک ها بود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »