... امروز: جمعه - ۰۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - 2:24 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

پمپئو و هیلی از بایدن خواستند که برای رئیس جمهور ایران ویزا صادر نکند

سیاست شرق _ مایک پمپئو، وزیر پیشین امور خارجه آمریکا و نیکی هیلی، سفیر سابق این کشور در سازمان ملل متحد، از دولت بایدن خواسته‌اند که ویزای سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران برای حضور در مجمع عمومی سازمان ملل، صادر نشود. این مجمع قرار است که در شهریور ماه آتی برگزار شود.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، این دو مقام پیشین در دولت دونالد ترامپ، که با وب‌سایت سیاسی واشینگتن فری‌بیکن، گفت‌وگو کرده‌اند، مدعی شدند که « ایران قصد ترور او و دیگر مقام‌های ارشد ایالات متحده» را داشته است..

آنها علیرغم تعهدات ایالات متحده با سازمان ملل متحد، از دولت بایدن می‌خواهد به رئیس جمهور ایران ویزا ندهد.

پیش‌تر نیز ، هفت سناتورهای جمهوری‌خواه نیز از بایدن خواسته‌بودند که درخواست ویزای رییس جمهور ایران، توسط آمریکا رد شود.

دولت دونالد ترامپ در سال ۱۳۹۸ از صدور ویزا برای محمدجواد ظریف، وزیر وقت امور خارجه ایران، که قصد سفر به نیویورک را داشت، خودداری کرده‌بود. ظریف قرار بود که در نشستی مرتبط با سازمان ملل متحد، شرکت کند.

بر اساس قراردادی که ایالات متحده در سال ۱۹۴۷ با سازمان ملل امضا کرده است، دولت این کشور به‌لحاظ حقوقی متعهد است که امکان سفر و سخنرانی دیپلمات‌ها و مقام‌های رسمی کشورهای عضو را در مقر اصلی سازمان ملل در شهر نیویورک، فراهم کند.

سیدبراهیم رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران، سال گذشته، به علت «همه‌گیری ویروس کرونا» در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک حضور نیافت و صرفا ویدئوی سخنرانی او، در صحن مجمع عمومی پخش شد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »