... امروز: دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - 7:33 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

بازدید رئیس جمهور از سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

رئیسی: همانطور که نسبت به تغذیه و سلامت جسمی کودکان و نوجوانان حساس هستیم، باید نسبت به سلامت فکری و اندیشه آنها نیز با حساسیت ویژه برنامه‌ریزی کنیم.

سیاست شرق _ هفتمین روز از سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، سه‌شنبه ۲۶ شهریور، با حضور و بازدید سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، همراه بود.

به نقل از ایرنا، در این بازدید محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، یاسر احمدوند رئیس سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و علی رمضانی قائم مقام این نمایشگاه، رئیس جمهور را همراهی کردند.

رئیس‌جمهور با توجه به اهمیت مسائل حوزه کودک و نوجوان، بازدید خود را به‌صورت خاص از سالن ناشران کودک و نوجوان آغاز کرد.

وی از غرفه‌های کانون پرورش فکری، قدیانی، مهرستان، موسسه فرهنگی هنری قدر ولایت، هوپا، نسیم قلم، نوبهار، مهد علم و موزون در سالن ناشران کودک و نوجوان مصلای امام خمینی (ره) بازدید کرد.

در این بازدید دو ساعت و نیمه ناشران و فعالان حوزه نشر درباره دغدغه‌های حوزه کتاب با رئیس‌جمهور گفت‌وگو کردند.

سید ابراهیم رئیسی، پس از شنیدن درددل ناشران و فعالان حوزه کتاب، با تاکید بر «پرهیز از غلبه ترجمه بر تالیف در حوزه نشر» به کارهای انجام شده توسط مولفان و ناشران حوزه کودک و نوجوان اشاره و بیان کرد: همانطور که نسبت به تغذیه و سلامت جسمی کودکان و نوجوانان حساس هستیم، باید نسبت به سلامت فکری و اندیشه آنها نیز با حساسیت ویژه برنامه‌ریزی کنیم.

رئیس جمهور ادبیات کودک و نوجوان را یکی از قالب‌های مهم برای انتقال مفاهیم عالی دانست و افزود: کیفیت چاپ و نشر آثار هم به اندازه محتوا مهم است تا کتاب‌ها برای کودکان و نوجوانان جاذبه داشته باشد.

«تولید محتوای مناسب و به‌روز برای ارتقای فکری و فرهنگی کودکان و نوجوانان»، «بهره‌گیری از اندیشه و خلاقیت نوجوانان و جوانان در تالیف و نگارش کتاب»، «همکاری وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش با بخش خصوصی در انتشار کتاب‌های آموزنده برای کودک و نوجوان» و «توزیع مناسب و دسترسی آسان و ارزان مخاطبان و علاقه‌مندان به کتاب در اقصی نقاط کشور» از دیگر تاکیدات رئیس جمهور در گفت‌وگو با ناشران و فعالان حوزه کتاب بود.

امسال ۱۶۸ غرفه در بخش کودک و نوجوان به ناشران این حوزه اختصاص داده شده و بیش از ۷ هزار و ۲۶۸ مترمربع فضای مسقف به غرفه داران تخصیص داده شده است. در این دوره ۲۴ هزار و ۵۰۰ جلد کتاب در بخش کودک و نوجوان در دسترس مردم قرار گرفته است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »