... امروز: چهارشنبه - ۰۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اقتصادی ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - 4:16 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

صندوق بین المللی پول: درآمد مازاد ۱.۳ تریلیون دلاری کشورهای نفت خیز خاورمیانه تا سال ۲۰۲۶

آزور: که صادرکنندگان نفت و گاز در منطقه "در سال‌های آینده شاهد درآمد انباشته نفت 1.3 تریلیون دلاری" خواهند بود.

سیاست شرق _ به گفته صندوق بین المللی پول (IMF)، پیش بینی ها نشان می‌دهد که به دلیل قیمت‌های بالای انرژی، درآمد کشورهای خاورمیانه تا سال ۲۰۲۶، نزدیک به ۱.۳ تریلیون دلار درآمده مازاد به دست خواهند آورد که موجب تقویت صندوق های ذخیره و سرمایه گذاری این کشورها خواهد شد.

پیش‌بینی‌های صندوق بین‌المللی پول نشان می‌دهد که چگونه قیمت‌های بالای انرژی، ناشی از تهاجم روسیه به اوکراین، پادشاهی‌های کشورهای حوزه خلیج فارس را تقویت می‌کند در حالی که بسیاری از کشورهای دیگر جهان با تورم فزاینده و ترس از رکود دست و پنجه نرم می‌کنند.

جهاد آزور، مدیر صندوق بین‌المللی پول برای خاورمیانه و شمال آفریقا، به فایننشال تایمز گفت که صادرکنندگان نفت و گاز در منطقه “در سال‌های آینده شاهد درآمد انباشته نفت ۱.۳ تریلیون دلاری” خواهند بود.

خلیج فارس محل استقرار برخی از بزرگترین صادرکنندگان نفت و گاز جهان، و چندین مورد از بزرگترین و فعال ترین صندوق های دارایی دولتی است – از جمله صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان سعودی (PIF)، سازمان سرمایه گذاری قطر، سازمان سرمایه گذاری کویت، و یک صندوق سرمایه گذاری دولتی وسایل نقلیه در امارات متحده عربی از آن جمله هستند.
جمله صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان سعودی (PIF)، به ارزش ۶۲۰ میلیارد دلار که ریاست آن برعهده محمد بن سلمان ولیعهد این کشور است، در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ بیش از ۷.۵ میلیارد دلار در سهام آمریکا سرمایه گذاری کرد.

آزور گفت که مهم است که کشورهای خلیج فارس از آخرین درآمدهای بادآورده برای “سرمایه گذاری در آینده” مانند آماده سازی برای انتقال انرژی جهانی استفاده کنند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »