... امروز: پنجشنبه - ۰۹ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۱ شهریور ۱۴۰۱ - 2:54 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
کپی شد!
0

وزیر دفاع ترکیه: مهم‌ترین مساله برای ما، دفاع از منافع ملی کشورمان است.

آکار: اجرای عملیات در چارچوب حقوق بین الملل و حق مشروع دفاع در راستای امنیت مرزها و کشورمان، طبیعی‌ترین حق ترکیه است.

سیاست شرق _ خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه در گفتگو با خبرنگاران، درباره اجرای عملیات‌های برون مرزی در خاک سوریه گفت: اجرای عملیات در راستای امنیت کشورمان حق طبیعی و مشروع ترکیه است.

به نقل از آناتولی، وزیر دفاع ترکیه افزود: اجرای عملیات در چارچوب حقوق بین الملل و حق مشروع دفاع در راستای امنیت مرزها و کشورمان، طبیعی‌ترین حق ترکیه است.

وی در این باره افزود: اقدامات مقتضی را تا بدین روز انجام داده ایم و پس از این نیز انجام خواهیم داد. بدون توجه به اینکه پشت گروه‌های تروریستی چه کسانی هستند، عملیات‌های لازم را انجام خواهیم داد. مهم‌ترین مساله برای ما، دفاع از منافع ملی کشورمان است.

آکار در پاسخ به پرسشی درباره احتمال دیدار میان مقامات ترکیه و سوریه نیز گفت: رئیس جمهور و وزرای مربوطه اظهاراتی را در این زمینه داشته اند. چنین دیدارهایی وابسته به روند و شرایط است.

وی درباره دیدار احتمالی مقامات ترکیه و سوریه و تاثیر آن بر عملیات های مبارزه با تروریسم ترکیه در شمال سوریه نیز توضیح داد: عملیات‌های ترکیه صرفا علیه گروه های تروریستی است. هر چیزی باید در زمان و تاکتیک مناسب صورت گیرد.

وزیر دفاع ترکیه در بخش دیگری از سخنان خود درباره فعالیت‌های اکتشافی کشتی عبدالحمیدخان در شرق مدیترانه عنوان داشت: کشتی حفاری عبدالحمیدخان به فعالیت‌های اکتشافی خود ادامه می‌دهد و یک کشتی جنگی ارتش نیز مسئول امنیت آن است. امیدوار هستیم که خطایی از آنها (یونان) صورت نپذیرد. ترکیه ضمن دفاع از منافع ملی خود براساس حقوق بین الملل، به روابط خوب با همسایگان نیز پایبند است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »