... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - 10:18 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
کپی شد!
0

دیدار وزیرخارجه عراق با رییس جمهور

یکی از محورهای مهم رایزنی مقامات ۲ کشور در جریان این سفر، روند اجرای توافق‌نامه امنیتی با توجه به در پیش بودن موعد اجرای این توافق یعنی ۲۸ شهریورماه جاری است.

سیاست شرق _ «فؤاد حسین»، وزیرخارجه عراق، که صبح امروز چهارشنبه، در رأس هیأتی به تهران سفر کرده بود، با «سید ابراهیم رئیسی»، رئیس جمهور، دیدار و گفت‌وگو کرد.

«فؤاد حسین»، وزیرخارجه عراق، که صبح امروز چهارشنبه، در رأس هیأتی به تهران سفر کرده بود، از سوی حسین امیر عبداللهیان در محل وزارت امور خارجه مورد استقبال کرد.

بر اساس این گزارش، فواد حسین به دعوت همتای ایرانی خود به تهران سفر کرده است و براساس برنامه ریزی انجام شده، وزیر امور خارجه عراق در این سفر علاوه بر دیدار و رایزنی با حسین امیرعبداللهیان، با رئیس جمهور، رئیس مجلس شورای اسلامی و دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز دیدار و رایزنی خواهد کرد.

یکی از محورهای مهم رایزنی مقامات ۲ کشور در جریان این سفر، روند اجرای توافق‌نامه امنیتی با توجه به در پیش بودن موعد اجرای این توافق یعنی ۲۸ شهریورماه جاری است.

فواد حسین، روز سه‌شنبه،۲۱ شهریور و پیش از سفر به تهران، در نشست مطبوعاتی مشترک به همتای اتریشی خود گفت که کشورش به توافق امنیتی با ایران پایبنداست.

وی در این کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرده بود که قرار است در سفر به تهران، با طرف ایرانی در مورد «اجازه ندادن به گروه‌های (مسلح) برای عبور از مرزها و استفاده از سلاح علیه دولت ایران»، گفت‌وگو کند.

وزیرخارجه عراق، روابط کشورش با ایران را مستحکم و تاریخی توصیف کرد و بر پایبندی بغداد به توافقنامه امنیتی امضاشده با تهران، تاکید ورزید.

وزیر خارجه عراق با اشاره وجود «مشکلاتی» با ایران که از طریق مذاکره پیگیری می‌شوند، توضیح داد که تعامل با مشکلات، «بر اساس قانون اساسی عراق خواهد بود که جلوی استفاده از خاک عراق برای حمله به کشورهای همسایه از جمله ایران را می‌گیرد.»

در همین رابطه، سفیر ایران در بغداد، روز سه شنبه، با بیان این‌که سفر وزیر خارجه عراق در راستای دیدارها و رایزنی‌های مستمر مقامات ۲ کشور انجام می‌شود، تصریح کرد: «در این دیدارها در مورد مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی رایزنی و گفت‌وگو می‌شود».

آل‌صادق با بیان این‌که، یکی از محورهای رایزنی مقامات ۲ کشور در جریان این سفر، روند اجرای توافق‌نامه امنیتی با توجه به در پیش بودن موعد اجرای این توافق یعنی” ۲۸ شهریورماه” است، ادامه داد: «در جریان دیدارهایی که دیروز و امروز از اربیل و سلیمانیه عراق داشتم، مقامات اقلیم کردستان، اقدامات خوبی را برای اجرای این توافق انجام داده‌اند و وزیر خارجه عراق در جریان سفر به تهران گزارشی از اقدامات انجام شده  در این ارتباط به مقامات جمهوری اسلامی ایران ارائه می‌کند».

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »