... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اجتماعی ۰۶ فروردین ۱۴۰۳ - 9:48 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 7 دقیقه
کپی شد!
0

تداوم بارندگی و آبگرفتگی مناطقی از اهواز

بارندگی های اخیر، موجب آبگرفتگی شدید مناطقی از اهواز شده است و رفت و آمد، شهروندان را با مشکلات جدی مواجه ساخته است.
آبگرفتگی منطقه سپیدار اهواز

سیاست شرق _ بارش باران شدید در اهواز طی دو روز گذشته( یکشنبه و دوشنبه)، سبب آبگرفتگی معابر و اختلال در تردد و زندگی شهروندان شده است.

پیش از این، محمد سبزه زاری مدیرکل هواشناسی خوزستان گفته بود که تاثیر سامانه بارشی از اوایل وقت یکشنبه شاهد رگبار و رعد و برق در برخی مناطق استان خوزستان خواهیم بود.

این سامانه که از روز یکشنبه فعال شده بود، تا اواخر وقت دوشنبه در کل استان سبب رگبار شدید، رعدوبرق، وزش باد متوسط تا شدید، ریزش تگرگ در مناطق مستعد، احتمال بارش برف در ارتفاعات و مه گرفتگی بعد از بارندگی شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان نیز در این رابطه گفت: امدادرسانی در برخی مناطق دچار آبگرفتگی اهواز در حال انجام است.

وی گفت که بعد از ظهر روز یکشنبه در کمتر از یک ساعت بیش از ۳۰ میلیمتر بارندگی در اهواز رخ داد که همین موضوع باعث آبگرفتگی در برخی مناطق این شهر شده است.

وی گفت: با صدور هشدار نارنجی بارش باران طی چند روز اخیر از سوی اداره کل هواشناسی استان، برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های لازم برای امدادرسانی در حوادث احتمالی انجام شد.

با این حال، بارندگی های اخیر، موجب آبگرفتگی شدید مناطقی از اهواز شده است و رفت و آمد، شهروندان را با مشکلات جدی مواجه ساخته است؛ حتی در مناطقی نیز، آب وارد منازل شهروندان نیز شده است.

با این حال، دستگاههای مختلف، بطور شبانه روزی در حال کمک به رفع آبگرفتگی مناطق مورد نظر هستند تا زندگی مردم، به حالت عادی برگردد.

این در حالی است که پروژه های متعدد و بسیار فاضلاب در مناطق مختلف اهواز، انجام شده است و تاکنون، گزارشی از میزان تاثیرگذاری این پروژه ها در کاهش آبگرفتگی مناطق یاد شده، ارائه نشده است.

اینکه، مناطقی که دچار آگرفتگی شده، آیا بخشی از مناطق است که شامل پروژه های فاضلاب بوده یا نه، مسئله ای است که نیازمند، بررسی دستگاههای مختلف نظارتی خواهد بود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »