... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اجتماعی ۰۵ آبان ۱۴۰۲ - 10:14 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
کپی شد!
0

سوئد، فرد هتاک به قرآن را، اخراج کرد

آژانس مهاجرت سوئد، سیلوان مومیکا، پناهجوی عراقی را که در چند ماه گذشته، چندین نوبت، قرآن را در مورد هتک حرمت قرار داده بود و خشم گسترده ای را در کشورهای مسلمان برانگیخت، اخراج کرد.

سیاست شرق _ سیلوان مومیکا، پناهجوی عراقی ساکن استکهلم، که در چند نوبت، اقدام به هتک حرمت« قرآن کریم» کرده بود، از سوئد اخراج شد.

به نقل از رویترز، کانال ۴ تلویزیون سوئد، روز پنجشنبه اعلام کرد که آژانس مهاجرت سوئد، سیلوان مومیکا، پناهجوی عراقی را که در چند ماه گذشته، چندین نوبت، قرآن را در مورد هتک حرمت قرار داده بود و خشم گسترده ای را در کشورهای مسلمان برانگیخت، اخراج کرد.

اخیراً در سوئد و دانمارک مواردی از پاره کردن و سوزاندن قرآن توسط افراط گرایان راستگرا در مقابل سفارتخانه های کشورهای اسلامی، از جمله ایران و عراق، رخ داده است.

این اقدام با یک سری تحرکات اعتراضی مواجه شد، به طوری که معترضان ساختمان سفارت سوئد در بغداد، پایتخت عراق را به آتش کشیدند و در پایتخت های اسلامی تظاهرات کردند.

چندین کشور نیز نمایندگان سوئد را احضار کردند تا آنها را از اعتراضات رسمی آگاه کنند، در حالی که سازمان ملل قطعنامه ای را تصویب کرد که در آن همه اقدامات حمله به کتب مقدس به عنوان نقض قوانین بین المللی محکوم شد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »