... امروز: سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۴ شهریور ۱۴۰۱ - 1:27 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
کپی شد!
0

گوترش: مسلمانان آراکان در میانمار، با تبعیض گسترده‌ای مواجه هستند

گوترش: وضعیت حقوق بشر و امنیت در میانمار پس از کودتای نظامی بدتر شده است، مسلمانان آراکان باید در راه حل بحران میانمار حضور داشته باشند.

سیاست شرق _ استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل متحد اعلام کرد که، آنتونیو گوترش، دبیر کل این سازمان به مناسبت ۲۴ اوت ۲۰۱۷، سالگرد پاکسازی قومی گسترده مسلمانان آراکان در میانمار اظهار داشت: مسلمانان آراکان در میانمار، با تبعیض گسترده‌ای مواجه هستند.

به نقل از آناتولی ، گوترش تاکید کرد: وضعیت حقوق بشر و امنیت در میانمار پس از کودتای نظامی بدتر شده است، مسلمانان آراکان باید در راه حل بحران میانمار حضور داشته باشند.

وی تصریح کرد: جامعه بین‌المللی باید به تلاش‌ها برای دست یافتن به راه‌حلی جامع و فراگیر برای بحران میانمار ادامه دهند.

کودتای نظامی در میانمار

ارتش میانمار در ۱ فوریه ۲۰۲۱ پس از ادعای تقلب در انتخابات عمومی سال ۲۰۲۰ و تنش‌های سیاسی در این کشور، اقدام به کودتا کرده و قدرت را به دست گرفت. ارتش بسیاری از مقامات و رهبران حزب حاکم، به‌ویژه آنگ سان سوچی و وزیر امور خارجه کشور را بازداشت و به مدت یک سال وضعیت فوق‌العاده اعلام کرده بود.

بیش از ۲۰۰۰ نفر در نتیجه مداخله مسلحانه ارتش میانمار علیه معترضان ضد کودتا و گروه‌های شورشی تاکنون جان خود را از دست داده اند. در حالی که از زمان کودتا حدود ۱۳ هزار نفر بازداشت شده‌اند، بیش از ۱۰ هزار نفر هنوز در بازداشت هستند.

دولت کودتا در میانمار، از پشتیبانی دو کشور روسیه و چین برخوردار است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »