... امروز: پنجشنبه - ۰۹ فروردین - ۱۴۰۳
اقتصادی ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ - 8:14 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

روسیه: ایالات متحده، پشت بحران عرضه گاز به اروپاست

زاخارووا: ایالات متحده مدتهاست که به دنبال قطع روابط انرژی بین روسیه و قدرت های بزرگ اروپایی مانند آلمان بوده است، مسکو حتی از زمان شوروی تامین کننده قابل اعتماد انرژی بوده است.

سیاست شرق _ سخنگوی وزارت خارجه روسیه، روز سه شنبه گفت که ایالات متحده با سوق دادن رهبران اروپایی به سمت گامی “انتحاری”، با قطع همکاری اقتصادی و انرژی با مسکو، بحران عرضه گاز اروپا را دامن زده است.

به نقل از رویترز، زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، در حاشیه مجمع اقتصادی شرق در ولادی وستوک در پاسخ به این سوال که چه اتفاقی باید بیفتد تا خط لوله نورد استریم ۱ دوباره فشاردار شود، به رویترز گفت: «گوش کن، شما از من سؤالاتی می‌پرسید که حتی بچه‌ها هم پاسخ آن‌ها را می‌دانند: کسانی که این کار را آغاز کردند، باید این کار را به پایان برسانند.»

او گفت که ایالات متحده مدتهاست که به دنبال قطع روابط انرژی بین روسیه و قدرت های بزرگ اروپایی مانند آلمان بوده است، مسکو حتی از زمان شوروی تامین کننده قابل اعتماد انرژی بوده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: «تسلط واشنگتن غالب شد. نیروهای سیاسی در اتحادیه اروپا به قدرت رسیدند که نقش “گوسفند تحریک پذیر” را بازی می کنند.

او گفت: “این خودکشی مطلق است، اما به نظر می رسد که آنها باید از این مرحله عبور کنند.”

اروپا در حال حاضر با بدترین بحران عرضه گاز مواجه است، با افزایش قیمت انرژی، واردکنندگان آلمانی حتی در مورد سهمیه بندی احتمالی در بزرگترین اقتصاد اتحادیه اروپا پس از کاهش جریان گاز توسط روسیه به سمت اروپا مواجه شده اند.

ایالات متحده و اتحادیه اروپا روسیه را به باج خواهی در انرژی پس از کاهش عرضه گاز به مشتریان اروپایی توسط مسکو متهم کردند. اما روسیه می گوید مشکلات فنی در یک ایستگاه پمپاژ وجود دارد که تحریم ها مانع از رفع آنها شده است.

کرملین می‌گوید که غرب با اعمال شدیدترین تحریم‌ها در تاریخ معاصر، بحران انرژی را آغاز کرد، اقدامی که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه می‌گوید که شبیه اعلان جنگ اقتصادی است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »