... امروز: پنجشنبه - ۰۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - 10:00 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

الکاظمی: شکست مذاکرات هسته‌ای با ایران، بر کل منطقه تأثیر خواهد گذاشت

الکاظمی: من از نیروهای امنیتی دولتی خواسته ام که تحت هیچ شرایطی به سمت معترضان گلوله شلیک نکنند. من به آنها گفتم که در میدان مین هستیم و باید آن را خاموش کنیم.

سیاست شرق _ «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق، در مصاحبه ای که با نشریه فرانسوی «فیگارو» داشت، در خصوص توافق هسته‌ای ایران با غرب و مذاکرات میان تهران و ریاض در بغداد توضیحاتی نیز ارائه کرد.

خبرنگار فیگارو درباره میانجیگری بغداد برای انجام موفق مذاکرات میان ریاض و تهران، سوال پرسید و ارزیابی نخست‌وزیر عراق از دورهای مذاکراتی برگزار شده را جویا شد.

وی به تلاش‌های بغداد برای برگزاری مذاکرات میان مقامات ایرانی و سعودی در سطوح بالا اشاره کرد و گفت که بغداد در حال تدارک برای میزبانی دور جدیدی از این مذاکرات است و امیدوار است که به زودی میان تهران و ریاض، توافقی نهایی حاصل شود.

مصطفی الکاظمی توضیح داد: ما در حال کار بر روی برگزاری یک نشست در سطح بالا بین دو کشور در بغداد هستیم و دو طرف آماده حضور برای پیشبرد مراحل پیشرفته در این مذاکرات هستند. ما در حال تدارک زمینه و ایجاد فضای مناسب در عراق برای میزبانی دور بعدی هستیم.

وی افزود: در دوره‌های پیشین، عناصر مهمی از اعتماد بین دو طرف ایجاد شد و آن‌ها مراحل و گامهای بزرگی را پشت سر گذاشتند و دریافتند که مشترکات زیادی دارند و باید بر این مشترکات تکیه کنند و در مورد امور مورد اختلاف مذاکره کنند. امیدواریم به توافق نهایی برسند و در آینده‌ای نزدیک، ازسرگیری روابط به صورت رسمی اعلام شود.

الکاظمی در خصوص تأثیر عدم دستیابی به توافق هسته‌ای ایران بر عراق تاکید کرد که شکست مذاکرات برای توافق هسته‌ای با ایران، بر کل منطقه تأثیر خواهد گذاشت چون کشورهای منطقه در حال اجرای پروژه‌های بزرگ توسعه‌ای هستند که تحقق آنها نیاز به همکاری همه کشورهای منطقه دارد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »