... امروز: جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۵ مهر ۱۴۰۱ - 5:31 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
کپی شد!
0

خبرگزاری فرانسه و ادعای حضور پهبادهای ایرانی در جنگ روسیه _ اوکراین

با اینکه مقامات جمهوری اسلامی ایران می‌گویند پهپادی برای استفاده در جنگ اوکراین به روسیه نفروخته‌ا‌ند، اما بر اساس گزارش‌های تائید نشده، ایران تاکنون صدها پهپاد روسیه فرستاده است.

سیاست شرق _ خبرگزاری فرانسه، در گزارشی مدعی شد که نیروهای ارتش روسیه پهپادهای انتحاری ساخت ایران را در منطقه «بیلا تسرکفا» در نزدیکی پایتخت اوکراین بکار برد‌ه‌اند.

روز چهارشنبه پنجم اکتبر/سیزدهم مهرماه، الکسی کولبا، فرماندار منطقه «بیلا تسرکفا» ضمن تایید این خبر در یک پیام تلگرامی نوشت که دست‌کم یک نفر در اثر حمله پهپادی روسیه در ۹۰ کیلومتری شهر کی‌یف زخمی شده است.

فرماندار منطقه «بیلا تسرکفا» در پیام تلگرامی اخیر خود، مدعی شد، نیروهای ارتش روسیه سه‌شنبه شب، شش بار با پهپادهای «شاهد-۱۳۶» به این منطقه حمله کردند.

هر چند حملات روسیه به کی‌یف و مناطق اطراف آن اخیرا کاهش یافته بود، اما به گفته الکسی کولبا این حملات طی روزهای گذشته افزایش یافته است.

با اینکه مقامات جمهوری اسلامی ایران می‌گویند پهپادی برای استفاده در جنگ اوکراین به روسیه نفروخته‌ا‌ند، اما بر اساس گزارش‌های تائید نشده، ایران تاکنون صدها پهپاد روسیه فرستاده است.

نشریه آمریکایی وال استریت ژورنال پیشتر (۱۷ سپتامبر ۲۰۲۲)، در انتشار گزارشی مدعی شد که روسیه در جنگ اوکراین از پهپادهای ایرانی استفاده کرده است.

وال استریت ژورنال با انتشار گزارشی در مورد استفاده روسیه از پهپادهای انتحاری ساخت ایران در جنگ اوکراین، مدعی شده بود که این پهپادها خسارات قابل‌توجهی به نیروهای ارتش اوکراین وارد کرده‌اند.

اوکراین برای نخستین بار روز سه‌شنبه ۱۳ سپتامبر، اعلام کرد که یک پهپاد انتحاری ایران را که توسط ارتش روسیه به کار گرفته شده، در نبردهای شرق اوکراین منهدم کرده است.

به گزارش سیاست شرق، پیش از این حسین امیرعبداللهیان در گفتگوهای تلفنی خود با وزرای خارجه اوکراین و فنلاند، هرگونه خبری مبنی بر فروش پهباد از سوی ایران به روسیه را تکذیب نموده بود.(بیشتر بخوانید)

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »