... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - 7:32 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

دولت و کنگره آمریکا علیه نتانیاهو/ حمایت بایدن از سخنان شومر

حمایت بایدن از اظهارات شومر، نشانه دیگری از شکاف فزاینده بین رئیس جمهور آمریکا و نتانیاهو بر سر جنگ در غزه است و احتمالاً به سایر دموکرات ها کمک می کند تا علناً دولت اسرائیل را، با قدرت بیشتری مورد انتقاد قرار دهند.

سیاست شرق _ جو بایدن، روز جمعه، از سخنرانی انتقادی چاک شومر، رهبر اکثریت سنا، علیه بنیامین نتانیاهو،که خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام در اسرائیل  شده بود، حمایت کرد.

به نقل از اکسیوس، حمایت بایدن از اظهارات شومر، نشانه دیگری از شکاف فزاینده بین رئیس جمهور آمریکا و نتانیاهو بر سر جنگ در غزه است و احتمالاً به سایر دموکرات ها کمک می کند تا علناً دولت اسرائیل را، با قدرت بیشتری مورد انتقاد قرار دهند.

بایدن در ابتدای دیدار با نخست وزیر ایرلند در کاخ سفید در پاسخ به سوالی گفت: «من قصد ندارم درباره سخنرانی او توضیح بیشتری بدهم» .

  • بایدن افزود: «او سخنرانی خوبی داشت و فکر می‌کنم نگرانی جدی نه تنها او، بلکه بسیاری از آمریکایی‌ها را ابراز کرد.»

روز پنجشنبه، شومر، که خود نیز یک یهودی و بالاترین مقام قانونگذار یهودی در کنگره آمریکا است، شدیدترین انتقادات ممکن و تاکنون علیه نتانیاهو را از سوی یک مقام ارشد آمریکایی، ابراز داشت.

  • شومر، نماینده دموکرات نیویورک، از اسرائیل خواست تا انتخاباتی برای تشکیل دولت جدید برای مقابله با آنچه تهدید حماس عنوان نمود، برگزار کند.
  • شومر گفت که انتخابات جدید “تنها راه برای یک فرآیند تصمیم گیری سالم و باز در مورد آینده اسرائیل است.”
  • بایدن و دموکرات‌ها به دلیل حمایت دولت آمریکا از اسرائیل، به دلیل افزایش شمار کشته‌شدگان غیرنظامی در غزه با انتقاد شدید روبرو شده‌اند.

از سویی دیگر، نتانیاهو، که در طول سال‌ها متهم به دخالت در سیاست های آمریکا شده است، روز پنجشنبه به سخنرانی شومر پاسخ داد.

  • نظرسنجی‌هایی که اوایل این هفته توسط سه شبکه تلویزیونی اصلی اسرائیل منتشر شد، نشان داد که اکثریت اسرائیلی‌ها خواهان برگزاری انتخابات زودهنگام هستند – و اگر امروز برگزار شود، نتانیاهو شکست خواهد خورد

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »