... امروز: سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ - 5:18 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

حمله پهبادی به کارخانه ساخت پهباد در عمق خاک روسیه

خبرگزاری مستقل روسیه،«مسکو تایمز» گزارش داد که روسیه، سال گذشته تولید پهپادهایی را آغاز نموده که مشابه شاهد ۱۳۶ ایران است، که مسکو به طور گسترده در جنگ اوکراین از آنها استفاده می‌کند؛ در پاییز گذشته حدود 200 دستگاه در آنجا تولید شد.

سیاست شرق _ گزارش ها حاکی از حمله پهبادی به یک سایت صنعتی در جمهوری تاتارستان روسیه، واقع در بیش از ۱۰۰۰ کیلومتری مرز اوکراین است، که محل تولید پهبادهای کامیکازه روسی(مشابه پهباد شاهد ۱۳۶) است.

به نقل از نیوزویک، رستم مینیخانوف، رئیس تاتارستان، روز سه‌شنبه در تلگرام گفت: «حمله‌های پهبادی علیه کارخانه‌های تاتارستان در یلابوگا و نیژنکمسک صورت گرفت.»

در این پیام آمده است که این حمله “خسارت جدی وارد نکرده و کار در کارخانه ها تحت تاثیر قرار نگرفته است.”

وی افزود: متأسفانه در یلابوگا، مردم زخمی شدند.

به نظر می رسد ویدئویی که توسط کانال های تلگرامی روسیه به اشتراک گذاشته شده است، لحظه برخورد یک پهباد به سایتی را نشان می دهد که باعث ایجاد یک آتش سوزی بزرگ شده است.

خبرگزاری دولتی روسیه تاس گفت که شش نفر از جمله دو نوجوان، در این حمله زخمی شدند.

اوکراین، در راستای سیاست معمول خود مبنی بر خودداری از اظهار نظر در مورد حملاتی که در خاک روسیه انجام می شود، مسئولیت این حملات را بر عهده نگرفته است.

با این حال، میخائیل فدوروف، وزیر تحول دیجیتال اوکراین در مصاحبه ای با دی ولت که روز دوشنبه منتشر شد، گفت که کیف پهبادهایی دارد که می توانند اهدافی را در فاصله بیش از ۱۰۰۰ کیلومتری هدف قرار دهند.

فدوروف گفت: اکثر پهپادهایی که به پالایشگاه های نفت روسیه حمله کردند بردی بین ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ کیلومتر دارند، اما اکنون مدل هایی وجود دارند که می توانند بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر پرواز کنند.

خبرگزاری مستقل روسیه،«مسکو تایمز» گزارش داد که روسیه، سال گذشته تولید پهپادهایی را آغاز نموده که مشابه شاهد ۱۳۶ ایران است، که مسکو به طور گسترده در جنگ اوکراین از آنها استفاده می‌کند؛ در پاییز گذشته حدود ۲۰۰ دستگاه در آنجا تولید شد.

ولودیمیر زلنسکی ، رئیس‌جمهور اوکراین گفته است که روسیه قصد دارد کشورش را با حملاتی که با استفاده از پهباد انجام می‌دهد، «خسته» کند.

روسیه اولین بار در ۱۳ سپتامبر ۲۰۲۲ از این پهپادها استفاده کرد و آنها را برای حمله به پایتخت اوکراین و زیرساخت های حیاتی در سراسر کشور به کار گرفت.

پیش از این، مقامات اوکراینی و غربی، از تحویل پهپادهای ساخت ایران به روسیه خبر داده بودند، که از سوی مقامات ایرانی رد شده است. با این حال، خبر حمله به کارخانه ساخت پهباد روسی_ مشابه پهپادهای شاهد ۱۳۶ ایرانی _ حاکی از ساخت پهبادهای کامیکازه، از سوی مسکو در جمهوری تاتارستان است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »