... امروز: جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۵ مهر ۱۴۰۱ - 1:58 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0
به دلیل بن بست در مذاکرات با لبنان؛

وزیر جنگ اسرائیل، فرمان آماده‌باش صادر کرد

اکسیوس: مهمترین تغییر در پیش‌نویس توافق که لبنان خواستار آن است، درباره به رسمیت شناختن خط شناورهای دریایی به عنوان مرزهای بین‌المللی است، که اسرائیل با آن مخالف است.

سیاست شرق _ شبکه عبری کان گزارش داد، گانتس به ارتش دستور داده است که آماده چند روز جنگ شوند؛ زیرا به ادعای مسئولان رژیم صهیونیستی، احتمال درگیری جدید با جنبش حزب الله لبنان افزایش یافته است.

به نقل از انتخاب، این شبکه همچنین خبر داد، پس از بروز اختلاف بین رژیم صهیونیستی و لبنان بر سر مذاکرات مرزهای دریایی، گانتس دستور داده است که نظامیان حاضر در شمال فلسطین اشغالی، در نهایت آمادگی قرار داشته باشند.

پایگاه خبری «واللا» نیز گزارش داد، تحول دراماتیکی رخ داده و امروز مذاکرات بین لبنان و صهیونیستها، به بن بست رسیده است؛ زیرا رژیم صهیونیستی مدعی است که ملاحظات لبنان درباره پیش‌نویس توافق، «نقض آشکار منطق درونی توافق است و آن را از حالت توازن خارج می‌کند».

رادیو ارتش صهیونیستی در ادامه این تحولات، خبر داد که نیروهای دریایی این رژیم در حالت آماده‌باش قرار گرفته است. برخی از منابع اسرائیلی از شدت وحشت و ترس شهرک‌نشینان صهیونیست خبر می‌دهند.

پایگاه خبری آکسیوس صبح امروز به نقل از سه مسئول اسرائیلی گزارش داد، مهمترین تغییر در پیش‌نویس توافق که لبنان خواستار آن است، درباره به رسمیت شناختن خط شناورهای دریایی به عنوان مرزهای بین‌المللی است، که اسرائیل با آن مخالف است.

مسئولان صهیونیستی مدعی هستند که این خط، «منفعت امنی اصلی برای اسرائیل است و تثبیت این خط، بنا به دلایل امنیتی، بسیار مهم است».

به گفته این مسئولان، عاموس هوکشتاین، میانجی آمریکا در پرونده تعیین مرزهای دریایی به سران لبنان خبر داده است که «اسرائیل آماده است در مسائل زیادی، امتیاز دهد، ولی خط شناورها که به مرزهای بین‌المللی بدل خواهد شد، در زمره این امتیازات نیست».

لبنان و رژیم صهیونیستی، بر سر ترسیم مرزهای دریایی اختلاف نظر دارند و میشل عون، رئیس جمهوری لبنان نیز در سخنانی بر احیای حق و حقوق کشورش در پرونده ترسیم مرزهای دریایی با رژیم صهیونیستی و عدم شراکت با این رژیم تاکید کرده است.(بیشتر بخوانید)

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »