... امروز: جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - 10:18 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

سفر امیرعبداللهیان به ارمنستان

امیرعبداللهیان: ایران و ارمنستان موضوعات فراوانی برای همکاری مشترک در این منطقه دارند و نگرانی‌های مشترک داریم و برای یافتن راه‌حل‌ها تلاش می‌کنیم.

سیاست شرق _ حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در بدو ورود به ایروان مورد استقبال «منتاسا کان صفربان» معاون وزیر خارجه ارمنستان قرار گرفت.

به نقل از ایرنا، امیرعبداللهیان در بدو ورود به ایروان و در جمع خبرنگاران گفت: از فرصت حضورمان برای مروری بر موضوعات دوجانبه که در دستور کار دو کشور هست، استفاده خواهیم کرد. ایران و ارمنستان موضوعات فراوانی برای همکاری مشترک در این منطقه دارند و نگرانی‌های مشترک داریم و برای یافتن راه‌حل‌ها تلاش می‌کنیم. به‌دنبال ترسیم مسیر همکاری‌های بلندمدت بین دو کشور هستیم و نقشه‌راه و سندی در این‌رابطه در این سفر ترسیم خواهد شد.

وزیر خارجه ایران افزود: طبعاً ما مخالف حضور بیگانگان در این منطقه هستیم؛ چه در جمهوری آذربایجان چه در ارمنستان. فرصتی است که موضوعات راهبردی همکاری‌های مشترک منطقه‌ای را با مقامات عالی‌رتبه ارمنستان مورد بحث و بررسی قرار دهیم. بسیار خرسندم در یک سال گذشته در راستای تقویت سیاست همسایه محور، حجم تبادلات تجاری در مقایسه با سال قبل به بیش از ۴۳ و نیم درصد رسیده است. امیدواریم سطح بالاتری از تبادلات تجاری بین دو کشور را شاهد باشیم.

وزیرخارجه ایران در بدو ورود به ارمنستان عنوان کرد که در جریان این سفر، سندی برای همکاری‌های بلندمدت میان تهران و ایروان ترسیم خواهد شد.

«حسین امیرعبداللهیان» در این سفر با «آرارات میرزویان» وزیر خارجه ارمنستان و دیگر مقامات ارمنستانی دیدار و گفت‌وگو نمود.

به گزارش ایسنا، دو دور گفت‌وگو بین وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان، در خصوص مسائل مورد علاقه برگزار گردید.

اخیراً نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان با اشاره به مواضع ایران در حمایت از تمامیت ارضی ارمنستان گفت: ارمنستان حداکثر گام‌های عملی ممکن را برای تعمیق شراکت با ایران برمی‌دارد.

حسین امیرعبداللهیان هم در حاشیه هفتادوهفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با همتای ارمنستانی خود دیدار کرد و بار دیگر موضع جمهوری اسلامی ایران مبنی بر عدم تغییر در مرز‌ها و ژئوپلتیک منطقه را یادآور شد.

فعالیت نخستین سرکنسول ایران در کاپان مرکز استان سیونیک ارمنستان اخیراً آغاز شد. آرارات میرزویان وزیر خارجه ارمنستان تصمیم ایران برای تأسیس سرکنسولگری در کاپان را نمود عینی اهتمام تهران به گسترش روابط با ایروان و تلاش برای حفظ صلح و ثبات در منطقه خواند.

این نخستین سفر امیرعبداللهیان به ارمنستان پس از تصدی این سمت است.

وزیر خارجه ارمنستان مهر سال گذشته به تهران سفر کرده بود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »