... امروز: پنجشنبه - ۰۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - 5:51 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

کمیسیون انتخابات پاکستان، عمران خان را از فعالیت سیاسی منع کرد

بر اساس قوانین پاکستان، نخست‌وزیر، وزرا، سیاسیون و مقامات ارشد دولتی این کشور موظفند هدایایی را که از دولتمردان خارجی دریافت می‌کنند به اداره موسوم به "توشه‌خانه" گزارش دهند.

سیاست شرق _ کمیسیون انتخابات پاکستان با اتفاق آرا، عمران خان را به دلیل اعلام نکردن جزئیات هدایایی که در دوران نخست‌وزیری خود دریافت کرده بود، از فعالیت سیاسی محروم کرد.

به نقل از آناتولی، پس از تصمیم مذکور، عمران خان ممکن است به دلیل عدم اعلام جزئیات هدایایی که دریافت کرده با پیگرد کیفری مواجه شود.

دولت ائتلافی پاکستان در ماه اوت علیه عمران خان به کمیسیون انتخابات شکایت کرده بود.

بر اساس قوانین پاکستان، نخست‌وزیر، وزرا، سیاسیون و مقامات ارشد دولتی این کشور موظفند هدایایی را که از دولتمردان خارجی دریافت می‌کنند به اداره موسوم به “توشه‌خانه” گزارش دهند.

در درخواستی که دولت ائتلافی به کمیسیون انتخابات علیه عمران خان ارائه کرد، ادعا شده بود که خان ۵۲ هدیه دریافت کرده و بیشتر آنها را فروخته است.

بر اساس گزارش دولت ائتلافی پاکستان، هدایای که عمران خان از آگوست ۲۰۱۸ تا دسامبر ۲۰۲۱ دریافت کرده بالغ بر ۶۴۱ هزار دلار است.

تدابیر امنیتی گسترده ای در مقابل کمیسیون انتخابات پاکستان اتخاذ شده است. حامیان حزب تحریک انصاف پاکستان اجازه ورود به منطقه را ندارند.

علی ظفر، وکیل عمران خان، در بیانیه‌ای اعلام کرد که کمیسیون انتخابات دادگاه نیست و نمی‌تواند این تصمیم را اتخاذ کند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »