... امروز: دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - 11:01 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

واکنش وزیر خارجه ارمنستان به اظهارات همتای ترکیه‌ای درباره دالان زنگزور

وزیرخارجه ارمنستان: تردد در همه مسیرها، اعم از راه‌های موجود و آن‌هایی که انتظار می‌رود در آینده ساخته شود، تحت حاکمیت و قوانین کشورهایی که این جاده‌ها از قلمروی آنها عبور می‌کند، امکان‌پذیر خواهد بود.

سیاست شرق _ وزیر امور خارجه ارمنستان می گوید: جمهوری آذربایجان پیشنهاد ایجاد جاده‌ای را که همان جایگاه حقوقی دالان لاچین را داشته باشد، مطرح نمی‌کند. اگر چاووش‌اوغلو می‌خواهد چنین مؤلفه‌ای در مذاکرات گنجانده شود، بهتر است از طرف خودش صحبت کند، نه دیگری.

به نقل از تسنیم، آرارات میرزوئیان وزیر امور خارجه جمهوری ارمنستان در واکنش به سخنان مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه مبنی بر اینکه “جمهوری آذربایجان محق است که می‌گوید دالان لاچین و دالان زنگزور باید از وضعیت حقوقی یکسان برخوردار باشند”، اظهار داشت: آذربایجان یا نمایندگان آذربایجان پیشنهاد ایجاد جاده‌ای را که همان جایگاه حقوقی دالان لاچین را داشته باشد، مطرح نمی‌کنند.

میرزوئیان گفت: اگر آقای چاووش‌اوغلو می‌خواهد چنین مؤلفه‌ای در مذاکرات گنجانده شود، بهتر است که از طرف خودش صحبت کند، نه دیگری. تکرار می‌کنم، آذربایجان چنین چیزی نمی‌گوید و هیچ طرفی هم به‌لحاظ حقوقی نمی‌تواند چنین درخواستی داشته باشد.

وی یادآور شد که در بیانیه‌های سه‌جانبه ۹ نوامبر ۲۰۲۰ و همچنین ۱۱ ژانویه ۲۰۲۱ به‌صراحت از دالان لاچین و رفع انسداد از راه‌های ارتباطی و زیرساخت‌های حمل‌ونقل اقتصادی منطقه صحبت شده است (در هیچ‌کدام از بیانیه‌ها از “دالان زنگزور” نام برده نشده است).

وزیر امور خارجه ارمنستان تصریح کرد: ما موضع خود را در خصوص راه‌های جدید ارتباطی میان جمهوری آذربایجان و نخجوان قبلاً اعلام کرده‌ایم و هیچ تغییری نیز در آن به وجود نیامده است؛ تردد در همه مسیرها، اعم از راه‌های موجود و آن‌هایی که انتظار می‌رود در آینده ساخته شود، تحت حاکمیت و قوانین کشورهایی که این جاده‌ها از قلمروی آنها عبور می‌کند، امکان‌پذیر خواهد بود”.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »