... امروز: دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - 3:22 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0
در پی ادعای مختلف مبنی بر استفاده روس ها از پهبادهای ایران در جنگ اوکراین؛

دعوت ایران از مقامات اوکراینی برای یک نشست تخصصی درباره پهبادها

سیاست شرق _ وزیر امورخارجه ایران، در کنفرانس خبری مشترک با همتای بلاروس خود در تهران، از مقامات اوکراینی برای یک نشست تخصصی در خصوص ادعای استفاده از پهبادهای ایرانی در جنگ اوکراین، دعوت کرد.

به نقل از ایسنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران، در بخشی از صحبت‌های خود در این نشست مطبوعاتی افزود: اتهامات بی اساس برخی از کشورها در مورد استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی در جنگ علیه اوکراین را نیز قویا رد می‌کنیم.

امیرعبداللهیان افزود: مقامات اوکراین را دعوت می‌کنیم که در یک نشست دو جانبه در سطح متخصصین فنی ایران و اوکراین حضور پیدا کنند و هر سندی را که در این خصوص در اختیار دارند، ارائه کنند.

وزیر امورخارجه ایران تاکید کرد؛: موضع ما همانطور که پیش از این گفته‌ایم، عدم تسلیح طرفین در این جنگ است و ما مخالف جنگ هستیم.

به گزارش سیاست شرق، طی ماههای اخیر، ادعاهای مختلفی از سوی مقامات آمریکایی و اروپایی، در خصوص حضور پهبادهای ایرانی در جنگ اوکراین و استفاده توسط روس ها علیه مناطق غیرنظامی و تاسیسات زیربنایی اوکراین، منتشر گردید، که مقامات وزارت امورخارجه ایران، به دفعات این گزارشان را رد کرده اند.(بیشتر بخوانید)

انتهای پیام.

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »