... امروز: جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - 9:36 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

سید حسن نصرالله:نتایج انتخابات اسرائیل ممکن است عواقب جدی در فلسطین داشته باشد/ ما تنها بر قدرت خود در مواجهه با تل‌آویو اتکا داریم

سید حسن نصرالله: زمانی که کشور ما درگیر بحران‌های شدید مالی و سوختی بود، مسئولان ایرانی پذیرفتند که با لیره لبنانی به ما سوخت و نفت و بنزین برسانند؛ اما آمریکایی ها هشدار دادند و تهدید کردند.

سیاست شرق _ دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان در سخنرانی روز شهید، با اشاره به فشارهای مختلف آمریکا به دولت لبنان، درباره کمک‌های سوختی ایران به لبنان خاطرنشان کرد: زمانی که کشور ما درگیر بحران‌های شدید مالی و سوختی بود، مسئولان ایرانی پذیرفتند که با لیره لبنانی به ما سوخت و نفت و بنزین برسانند؛ اما آمریکایی ها هشدار دادند و تهدید کردند.

به نقل از فارس، سخنرانی «سید حسن نصرالله» دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان به مناسبت «روز شهید» در منطقه «البقاع» با تاکید بر جایگاه شهدا و خانواده‌های آنان انجام شد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان درباره جایگاه شهدای حزب‌الله و خانواده‌هایشان تصریح کرد: شهدای ما با روحیه، مقاومت و تربیت تمام کارها و اهداف خود را در دوره جوانی رها کردند و به جبهه‌های درگیری پیوستند. خانواده‌های این شهدا، اجر معنوی خود را آن‌جا کسب کردند که جوانان خود را تشویق کردند و پس از شهادتشان صبر به خرج کردند. خانواده‌های شهدا، از پدر و مادر گرفته تا خواهر و برادر و همسر همه ایستادند و وصیت شهدا را که همانا ادامه مسیر تا پیروزی و تحقق اهداف بود، اجرا کردند.

سیدحسن نصرالله در بخش دیگری از سخنان خود، درباره هدف قرارگرفتن نسل سوم در برنامه‌های دشمنان خاطرنشان کرد: دشمن و در راس آن آمریکا به دنبال گسترش فرهنگ‌های نامناسب و فرهنگ بی‌تفاوتی بودند. با تمام تلاش‌های دشمن در فضای مجازی، باید بگویم دشمن در خارج کردن جوانان و فرزندان ما از مسیر درست مقاومت شکست خورد. جوانان ما حالا حتی در رفتن به جبهه‌های جنگ با هم رقابت می‌کنند و همچنان پرچم مقاومت را بالا نگه داشته‌اند.

وی همچنین تاکید کرد: نسل سوم ما دشمن را شوکه کرد؛ دشمن ما که روی خستگی مردم‌مام حساب کرده بود. اما جوانان شهادت‌طلب لبنانی و فلسطینی و یمنی نشان دادند که این حساب‌ها شکست خورده است. به دشمن آمریکایی و اشغالگر هشدار می دهم که روی این نسل حساب باز نکنید؛ ما این نسل مومن و قوی را به شما و فضای مجازی پر از فسادتان نخواهیم داد و تنها نخواهیم گذاشت.

دبیرکل جنبش حزب‌الله درباره انتخابات پارلمان اسرائیل گفت: تمام دولت‌ها و کابینه‌های اسرائیلی، تروریستی و فسادآمیز بودند. این کابینه‌ها هیچ تفاوتی با هم ندارند و همه افراط‌گرا هستند. آن ها دشمنانی احمق هستند و ما خدا را شکر می‌کنیم که دشمن ما احمق است؛ این موضوع به نابودی هر چه زودترش کمک خواهد کرد.

سیدحسن نصرالله تاکید کرد: برای ما لبنانی‌ها تنها نگاه خداوند و معادلات قدرت مهم است. در مقابل هر کابینه‌ای از اسرائیل که باشیم، چه افراطی و چه معتدل، چه چپ و چه راست، با قدرت و عناصر آن برخورد خواهیم کرد. درباره توافق ترسیم مرزهای دریایی هم همین است؛ ما تنها بر قدرت خود در مواجهه با تل‌آویو اتکا داریم.

دبیرکل جنبش حزب‌الله در ادامه با واگذارکردن مسئولیت رژیم صهیونیستی به آمریکا در منطقه گفت: شیطان بزرگ چه لباس آبی تن کند و چه آبی، همان شیطان است؛ با همان جوهره و اهداف شیطانی. انتخابات آمریکا هیچ تغییری در سیاست‌های منطقه‌ای واشنگتن ایجاد نخواهد کرد؛ دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان یکسان هستند.

دبیرکل جنبش حزب‌الله درباره انتخابات در اسرائیل گفت: تمام دولت‌ها و کابینه‌های اسرائیلی، تروریستی و فسادآمیز بودند. این کابینه‌ها هیچ تفاوتی با هم ندارند و همه افراط‌گرا هستند. آن ها دشمنانی احمق هستند و ما خدا را شکر می‌کنیم که دشمن ما احمق است؛ این موضوع به نابودی هر چه زودترش کمک خواهد کرد.

سیدحسن نصرالله تاکید کرد: برای ما لبنانی‌ها تنها نگاه خداوند و معادلات قدرت مهم است. در مقابل هر کابینه‌ای از اسرائیل که باشیم، چه افراطی و چه معتدل، چه چپ و چه راست، با قدرت و عناصر آن برخورد خواهیم کرد. درباره توافق ترسیم مرزهای دریایی هم همین است؛ ما تنها بر قدرت خود در مواجهه با تل‌آویو اتکا داریم.

دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان در ادامه با مسئول دانستن آمریکا در قبال موجودیت رژیم صهیونیستی در منطقه، درباره موضوع انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا گفت: شیطان بزرگ چه لباس آبی بر تن کند و چه قرمز، همان شیطان است؛ با همان جوهره و اهداف شیطانی. انتخابات آمریکا هیچ تغییری در سیاست‌های منطقه‌ای واشنگتن ایجاد نخواهد کرد؛ دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان برای ما یکسان هستند. به کشورهای عربی منطقه نیز می‌گویم که برای امنیت خود روی آن‌ها حساب نکنید.

سیدحسن نصرالله در ادامه و در واکنش به اظهارات دستیار وزیر خارجه آمریکا در مورد حزب‌الله و مقاومت، مبنی بر منبعی همانند لعنت و وبا و طاعون بودن برای لبنان خاطرنشان کرد: تهاجم اسرائیلی به لبنان با پول‌ها و حمایت‌های آمریکایی‌ها از سال ۱۹۸۵ تا ۲۰۰۰ و تاکنون که ادامه دارد، خود وبا و طاعوت و لعنت بود. ین لبنان، مقاومت و دولت و ارتشش بودند که شما وبای واقعی، لعنت حقیقی و طاعون مبارزه کردند تا از لبنان و منطقه بیرون رانده شوید.

وی درباره ناآرامی‌های اکتبر ۲۰۱۹ در لبنان که آن را دستاورد عمدی آمریکایی‌ها برای لبنان توصیف کرد، گفت: شما بودید که این لعن و نفرین و ناآرامی را به کشورمان آوردید و در مقابل حزب‌الله بود که در مقابل شما ایستاد و خواهد ایستاد. حصار شما آمریکایی‌ها تاکنون نیز بر کشور ما ادامه دارد و لبنان از همه جا تحریم و محاصره است. اگر کشوری در جهان شجاعت این را داشته باشد که به بیروت کمک کند، شما به دولت ما فشار می‌آورید و تهدید می‌کنید که ان کمک پذیرفته نشود.

دبیرکل جنبش حزب‌الله درباره کمک‌های سوختی ایران به لبنان خاطرنشان کرد: زمانی که کشور ما درگیر بحران‌های شدید مالی و سوختی بود، مسئولان ایرانی پذیرفتند که با لیره لبنانی به ما سوخت و نفت و بنزین برسانند؛ اما آمریکایی ها هشدار دادند و تهدید کردند. حتی در موضوع برق و انرژی‌های دیگر لبنان درخواست‌هایی رسمی را به همراه هیات‌های سیاسی و فنی به ایران فرستاد و ایران نیز بدون هیچ محدودیتی پذیرفت؛ اما چرا ماه‌هاست که روند رسیدن این کمک‌ها متوقف شده‌ است؟ چون لعنتی به نام آمریکا مخالف این موضوع است و تهدید کرده است.. این موضوعی است که لبنانی‌ها باید بدانند.

سید حسن نصرالله خطاب به آحاد ملت لبنان خاطرنشان کرد: من به وضوح به شما مردم لبنان می‌گویم آن‌ها توافق ترسیم مرزهای دریایی را به خاطر شما و منابع و امنیت‌تان نپذیرفتند؛ این‌ها دروغ و نفاق است. آن‌ها تنها برای دورکردن اسرائیل و خودشان و منطقه از جنگ قبول کردند که حقوق ما را به رسمیت بشناسند؛ چرا که دولت آمریکا اولویت‌های دیگری داشت. ما حق و حقوق دولت بیروت را از دشمن اسرائیلی گرفتیم.

وی درباره سیاست‌های آمریکایی در منطقه ضمن محکوم کردن قانون قیصر و تحریم‌ها علیه لبنان، سوریه، عراق و یمن، گریزی به تحولات داخلی ایران نیز زده و تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران بار دیگر توانست در برابر فتنه آمریکایی‌ها و محور غربی-اسرائیلی پیروزی بزرگی به دست آورد و به امید خدا روند پیروزهای تهران ادامه خواهد داشت.

دبیرکل جنبش حزب‌الله درباره اهمیت تشکیل دولت بیروت و انتخاب رئیس جمهور قدرتمند گفت: ما در برابر مشکلاتی  قرار داریم اما نباید این جایگاه را با هر فردی پر کنیم. این جایگاه مهمی است که باید به کسی برسد که بتواند عناصر قدرت ملت لبنان را در سیاست‌های خود تقویت کند. برخی از بیگانگان و دشمنان جنگ داخلی و سناریوهای به هرج و مرج کشاندن لبنان را به عنوان راهی برای خلاص شدن از مقاومت نگاه می‌کردند؛ اما شکست خوردند.

وی در این باره ادامه داد: آمریکایی‌ها از ارتش ملی ما حمایت می‌کنند، چرا که فکر می‌کنند این ارتش روزی می‌تواند در مقابل مقاومت بایستد. ما خانواده بزرگ مقاومت، به عنوان بخش مهمی از ملت لبنان می‌گوییم که رئیس‌جمهوری بزرگ و حامی مقاومت می‌خواهیم. رئیس‌جمهوری که اگر آمریکایی‌ها سرش داد زدند، نترسد و کوتاه نیاید؛ ما رئیس‌جمهوری می‌خواهیم که قابل خرید و فروش نباشد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »