... امروز: دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - 8:54 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

دیدار رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با مولوی عبدالحمید

در این دیدار که نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و  برخی علما و اساتید اهل سنت نیز حضور داشتند، در مورد حوادث اخیر بحث و تبادل نظر شد.

سیاست شرق _ حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، که به سیستان‌وبلوچستان سفر کرده است، روز یکشنبه (۲۲ آبان ۱۴۰۱) در منزل یکی از معتمدین زاهدان با مولوی عبدالحمید دیدار کرد.

به نقل از ایسنا، در این دیدار که نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و  برخی علما و اساتید اهل سنت نیز حضور داشتند، در مورد حوادث اخیر بحث و تبادل نظر شد.

حاج علی اکبری قرار است تدابیر عالی رهبر انقلاب برای حل مشکلات سیستان را با  بزرگان استان و گروه‌های مختلف در میان گذارد.

حجت‌الاسلام علي‌اکبري ظهر ديروز در ديدار با خانواده شهدا و جانبازان اغتشاشات اخير در زاهدان اظهار کرد: خداوند شهيدان شما را دوست داشت که در حالت دفاع از کشور به دست افراد خبيث به شهادت رسيده‌اند و در بهترين بهشت روزي دارند.

رئيس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه کشور افزود: جريان شهيد و شهادت به بخشي از فرهنگ کشور ما تبديل شده است. وي افزود: حامل سلام رهبر معظم انقلاب به شما هستيم و متقابلا سلام شما را منتقل خواهيم کرد.

حجت‌الاسلام علي‌اکبري بيان کرد: درخواست شما اين بود که با مخلان امنيت کشور و حيثيت استان بازي مي‌کنند برخورد قاطع صورت گيرد که انشاا… به موقع انجام خواهد. از همه مهمتر برخورد قاطع با دشمن اصلي مردم ايران اسلامي است، اين شيطانک‌ها چيزي نيستند و به نوبه خودشان به مجازات خواهند رسيد.

در همین رابطه اصناف نیوز گزارش داد، در این دیدار که علاوه بر هیئت همراه حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری، شماری از علمای برجستۀ اهل‌سنت سیستان‌وبلوچستان، نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان و برخی از مسئولان استانی نیز حضور داشتند،مولوی عبدالحمید از اینکه حوادث زاهدان و خاش توسط مسئولان «محکوم» نشد و داغدیدگان این حوادث و مردم استان «مورد تسلی و تفقد» قرار نگرفته‌اند انتقاد کردند و آن را از «گلایه‌های مردم استان» برشمردند.

مولوي عبدالحميد در آخرين نماز جمعه اين شهر تلاش کرد تا از ميزان اعتراض‌ها کم کرده و آرامش را به اين استان بازگرداند. مولوي عبدالحميد گفته بود: «ما دشمن نيستيم. ما خيرخواه همه هستيم. متأسفانه به حرف‌ها توجه نشده است که اين مشکلات وجود دارد.»

وي در عین حال خطاب به معترضان گفت: «مغازه‌اي را تخريب نکنيد. بانکي را تخريب نکنيد. نيروهاي مسلح را با سنگ نزنيد و با نيروهاي مسلح درگير نشويد و آن‌ها هم نبايد با شما درگير شوند.»

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »