... امروز: جمعه - ۰۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - 7:33 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

تحریم های جدید امریکا علیه ایران

این تحریم‌ها علاوه بر توقیف دارایی‌های این افراد و شرکت‌ها، شهروندان آمریکایی را نیز از معامله با آنها منع می‌کند

سیاست شرق _ وزارت خزانه‌داری آمریکا، به اتهام ارسال پهپاد به روسیه، تحریم‌های جدیدی را علیه ایران برقرار کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه(۲۴ آبان) با صدور بیانیه‌ای، تحریم‌هایی را علیه مرکز تحقیقات صنایع هوایی “شاهد” اعمال کرد.در این بیانیه ادعا شده است که مرکز تحقیقات صنایع هوایی شاهد، مسئول طراحی‌ و تولید پهپادهایی است که توسط نیروهای روسی در اوکراین استفاده می‌شوند.

جنت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا در این‌باره گفت: همان‌طور که بارها نشان داده‌ایم، ایالات متحده علیه هر شخص یا نهادی که از حمله غیرقابل توجیه روسیه به اوکراین حمایت کند، تحریم اعمال خواهد کرد.

وی ادامه داد: اقدام امروز، اشخاص و سازمان‌هایی را که مسئول قادر ساختن روسیه به استفاده از پهپادهای ایرانی برای هجوم به غیرنظامیان اوکراینی است، هدف قرار می‌دهد.

این تحریم‌ها علاوه بر توقیف دارایی‌های این افراد و شرکت‌ها، شهروندان آمریکایی را نیز از معامله با آنها منع می‌کند.

طبق تحریم های اعلامی امریکا، علاوه بر مرکز تحقیقات هوانوردی شاهد از ایران، گروه خصوصی نظامی واگنر تحت حمایت روسیه، و یک شرکت مستقر در امارات از جمله شرکت‌های تحریم شده هستند. دو فرد مرتبط با گروه خصوصی نظامی واگنر نیز در فهرست تحریم‌های جدید امریکا قرار دارند. هستند.

حسین امیرعبداللهیان، به تازگی گفته است که جمهوری اسلامی ایران پیش از حمله روسیه به اوکراین، تعداد معدودی پهپاد به روسیه داده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »