... امروز: پنجشنبه - ۰۹ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - 11:20 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

خشم تل آویو از رای اوکراین در سازمان ملل/ سفیر اوکراین احضار شد

به سفیر اوکراین اعلام شده که تلاویو از رای موافق این کشور به قطعنامه سازمان ملل خشمگین است و چنین رفتاری، به هیچ وجه رفتاری دوستانه به شمار نمی‌آید.  

سیاست شرق _ وزارت امور خارجه اسرائیل، شامگاه سه شنبه اعلام کرد که سفیر اوکراین را به خاطر رای موافق این کشور به قطعنامه سازمان ملل در حمایت از فلسطین و تحقیق پیرامون اشغالگری این رژیم در کرانه باختری احضار کرده است.

به نقل از ایرنا، در این آمده است که به سفیر اوکراین اعلام شده که این رژیم از رای موافق این کشور به قطعنامه سازمان ملل خشمگین است و چنین رفتاری، به هیچ وجه رفتاری دوستانه به شمار نمی‌آید.
 
قطعنامه مذکور که اخیرا به تصویب رسید، از دیوان بین‌المللی دادگستری می‌خواهد فورا تحقیقاتی را در رابطه با اشغالگری طولانی مدت و شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینی در کرانه باختری انجام داده و رای خود را در این رابطه صادر کند. در این قطعنامه آمده که اشغالگری رژیم صهیونیستی در کرانه باختری حق تعیین سرنوشت ملت فلسطین را نقض می‌کند.
 
یکی از کشورهایی که به این قطعنامه رای موافق داد، اوکراین بود که این مسأله خشم صهیونیست‌ها را به دنبال داشته است.

این در حالی است که سفیر اوکراین نیز از موضع رژیم صهیونیستی در قبال رای‌گیری مجمع عمومی سازمان ملل در رابطه با مسأله پرداخت غرامت روسیه به اوکراین به سبب تهاجم به این کشور انتقاد کرده و آن را ناامید کننده خوانده است. رژیم صهیونیستی به این قطعنامه رای ممتنع داد.

از سویی دیگر، یک مقام رژیم صهیونیستی گفت که این رژیم درباره دیده شدن خودروهای زرهی ساخت این رژیم در دست ارتش اوکراین تحقیق می‌کند.

به نقل از العالم، یک مقام ارشد نظامی رژیم صهیونیستی گفته که این رژیم تحقیق خواهد کرد که آیا کشورهای اروپایی، موافقت تل‌آویو را برای ارسال خودروهای زرهی این رژیم به اوکراین را داشته‌اند یا خیر.

وی در ادامه مدعی شد:‌ «کابینه اسرائیل با ارسال خودروهای زرهی اسرائیلی به اوکراین موافقت نکرده است».

برخی منابع رسانه‌ای روز یکشنبه از رویت خودروهای زرهی ساخت رژیم صهیونیستی طی درگیری‌های اخیر ارتش اوکراین با روسیه در «خرسون» خبر دادند.

یک تارنمای وابسته به اوکراین که خبرهای نظامی را دنبال می‌کند، تصاویری از خودروهای زرهی «گایا عمیر امرپ» ساخت اسرائیل در درگیری‌های خرسون منتشر کرد.

«اوکراین وپنز ترکر» (Ukraine Weapons Tracker) گزارش داد: «برای اولین بار دیده شد که نیروهای (ارتش) اوکراین در حال استفاده از خودروهای زرهی ساخت اسرائیل هستند. در اینجا ما تصاویر خودروی زرهی گایا عمیر امرپ را که هم اکنون در خرسون مستقر هستند، می‌بینیم. هیچ اطلاعاتی درباره اینکه این خودروها چطور در اوکراین ظاهر شدند، در دست نیست».

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »