... امروز: چهارشنبه - ۰۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - 1:20 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

زمان و مکان نوزدهمین نشست آستانه، درمورد سوریه، مشخص شد

در این نشست گیر پدرسون فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه و نمایندگان اردن، لبنان و عراق به عنوان کشورهای ناظر حضور خواهند داشت.

سیاست شرق _ نوزدهمین نشست هیئت‌های سه کشور ترکیه، ایران و روسیه به عنوان کشورهای ضامن «روند آستانه»، طی روزهای ۱و۲ آذر ماه ( ۲۲ و ۲۳ نوامبر) در شهر آستانه قزاقستان برگزار خواهد شد.

به نقل از شبکه تی آر تی ترکیه، آیبک صمدیاروف، سخنگوی وزارت امور خارجه قزاقستان در نشست خبری ضمن اعلام این خبر گفت: در این نشست گیر پدرسون فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه و نمایندگان اردن، لبنان و عراق به عنوان کشورهای ناظر حضور خواهند داشت.

وضعیت انسانی، اجتماعی، اقتصادی و حمایت از روند سیاسی محورهای اصلی این نشست هستند. همچنین گام‌های اعتمادسازی از قبیل تبادل گروگان‌ها، جستجو برای مفقودشدگان و اجرای قطعنامه ۲۶۴۲ شورای امنیت سازمان ملل متحد در راستای ایجاد شرایط مناسب برای بازگشت پناهجویان سوری و بازسازی مجدد سوریه بررسی خواهد شد.

در چارچوب این اجلاس، نشست کارگروه بررسی وضعیت افراد گروگان‌گرفته شده با مشارکت نمایندگان کشورهای ضامن، کمیساریای عالی پناهجویان و صلیب سرخ برگزار خواهد شد.

آخرین نشست کشورهای ضامن در ۲۵ و۲۶ خرداد (۱۵ و ۱۶ ژوئن) سال جاری در همین شهر برگزار شده بود.

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »