... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
ورزشی ۰۳ آذر ۱۴۰۱ - 2:00 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
کپی شد!
0

ژاپن، موشک های ساخت داخل را ارتقا می دهد

کار برای ارتقای سیستم موشکی به منظور ایجاد برد بیش از 1000 کیلومتر و توسعه انواعی که می توانند از جت های جنگنده و کشتی ها شلیک شوند، در حال انجام است.

سیاست شرق _ وزارت دفاع ژاپن، در حال بررسی برنامه‌هایی برای تجهیز زیردریایی‌های خود به  موشک‌های دوربرد کروز ساخت داخلی است که قادر به حمله به اهداف زمینی هستند.

به نقل از آساهی شیمبون، منابعی در دولت و احزاب حاکم گفتند که این اقدام همزمان با تلاش هماهنگ برای توسعه  یک نوع از موشک های هدایت شونده سطح به سطح موجود “تیپ ۱۲” با برد بلند است.

مقامات گفتند که اگر دولت سیاست دفاعی خود را تغییر دهد تا به کشور اجازه حمله به پایگاه‌های دشمن را بدهد، استفاده از زیردریایی‌ها، به ژاپن امکان حمله مخفیانه را می‌دهد.

گفت‌وگوها در مورد دستیابی ژاپن به قابلیت حمله به پایگاه های دشمن، همزمان با کار برای بازنگری سه سند امنیتی کلیدی – استراتژی امنیت ملی، دستورالعمل‌های برنامه دفاع ملی و برنامه دفاع میان‌مدت – تا پایان سال ادامه دارد.

مذاکرات در مورد توسعه سلاح هایی با قابلیت حمله به پایگاه های دشمن  قبل از تصمیم گیری دولت در مورد دستیابی به چنین قابلیت ضربتی آغاز شد.

با این حال، توانایی حمله به اهداف دور با موشک‌های دوربرد پرتاب شده از زیردریایی‌ها می‌تواند خارج از پارامترهای سنتی «سیاست منحصراً دفاع محور» ژاپن باشد.

نظر رسمی دولت این است که توان دفاع ملی، باید به حداقل های لازم برای دفاع از خود محدود شود.

موشک هدایت شونده سطح به کشتی نوع ۱۲ برای شلیک از یک وسیله نقلیه زمینی به سمت کشتی دشمن طراحی شده است. در حال حاضر بردی در حدود ۲۰۰ کیلومتر دارد.

کار برای ارتقای سیستم موشکی به منظور ایجاد برد بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر و توسعه انواعی که می توانند از جت های جنگنده و کشتی ها شلیک شوند، در حال انجام است.

وزارت دفاع ژاپن گفت که هدف تقویت “توانایی دفاعی” ژاپن است تا بتواند حملات خود را از مناطق خارج از برد موشکی دشمن، بدون به خطر انداختن ایمنی پرسنل نیروهای نظامی خود انجام دهد.

با این حال، تجهیزات را می توان برای حمله به پایگاه های دشمن نیز تغییر کاربری داد.

وزارت دفاع در درخواست بودجه سال ۲۰۲۳ خود در پایان ماه اوت، خواستار تخصیص هزینه ها برای تولید انبوه موشک های زمین پرتاب نوع ۱۲ با برد بیشتر شد. این کشور به دنبال استقرار این موشک ها در سال مالی ۲۰۲۶ است.

به گفته یک مقام دولتی، این وزارتخانه می‌خواهد یک مطالعه عمیق در مورد نوع موشک پرتاب شده از زیردریایی در دوره تحت پوشش برنامه دفاعی میان‌مدت بعدی که در پایان سال تصویب می‌شود، آغاز کند. این برنامه از سال مالی ۲۰۲۳ تا سال مالی ۲۰۲۷ اجرا خواهد شد.

زیردریایی ها به صورت مخفیانه حرکت می کنند؛  گفته می‌شود که زیردریایی‌های ژاپنی، به‌ویژه، از نظر بی‌صدایی و ویژگی‌های دیگر، برتر از زیردریایی‌های سایر کشورها هستند و شناسایی آنها را برای نیروهای دشمن سخت‌تر است.

یک مقام وزارت دفاع ژاپن گفت: «یک کشور دشمن نمی تواند محل زیردریایی ها کجاست. (استقرار موشک‌های زیردریایی) با ایجاد تردید دشمن در انجام حملات، پتانسیل بازدارندگی را افزایش می‌دهد.»

یکی دیگر از مقامات دولتی خاطرنشان کرد که انواع موشک های دیگر نیز که از جت های جنگنده و کشتی ها شلیک می شوند نیز در دست توسعه هستند.

بنا به همین گزارش، انتظار می رود مقامات وزارتخانه تا پایان سال به تصمیم نهایی برسند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »