... امروز: جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - 10:29 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0
جدال دولت آمریکا با توئیتر؛

ایلان ماسک: حفاظت از آزادی بیان، نبردی برای آینده تمدن است

ماسک: حفاظت از آزادی بیان و اصلاح توییتر "نبردی برای آینده تمدن" است و هشدار داد که اگر نبرد شکست بخورد، استبداد در پیش است.

سیاست شرق _ پس از اینکه کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید در اوایل این هفته گفت که دولت بایدن از زمان خرید این پلتفرم رسانه اجتماعی توسط ماسک، در ماه اکتبر، آنچه در توئیتر اتفاق می‌افتد را زیر نظر دارد، ایلان ماسک، نسبت به آن واکنش نشان داد و گفت: حفاظت از آزادی بیان، نبردی برای آینده تمدن است.

روز دوشنبه، ماسک گفت که حفاظت از آزادی بیان و اصلاح توییتر “نبردی برای آینده تمدن” است و هشدار داد که اگر نبرد شکست بخورد، استبداد در پیش است.

در همین رابطه، کوین مک کارتی، رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا، روز سه‌شنبه در مورد اینکه چرا دولت آمریکا می‌خواهد بر عملکرد توییتر زیر نظر ایلان ماسک، کارآفرین میلیاردر نظارت کند، سؤال کرد و از مقامات خواست تا هدف قرار دادن او را متوقف کنند.

وی گفت: آیا دولت به دنبال کسی است که می خواهد آزادی بیان داشته باشد؟ آنها باید در مورد چه چیزی به توییتر نگاه کنند؟ فکر می‌کنم متمم اول قانون اساسی ما پابرجاست. 

مک کارتی در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: من فکر می کنم آنها باید از انتخاب ایلان ماسک دست بردارند.

در دوران ماسک، توییتر تعدادی از حساب‌های کاربری که قبلاً تعلیق شده بودند را بازگرداند، از جمله حساب‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا و هنرمند کانیه وست. این شرکت به دلیل تقویت حفاظت از آزادی بیان خود مورد انتقاد قرار گرفته است و ماسک ادعا می کند که اپل تهدید کرده است که این پلتفرم را از فروشگاه برنامه خود حذف خواهد کرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »