... امروز: جمعه - ۰۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - 0:54 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

گفتگوی مهم پوتین و اردوغان درباره سوریه، هاب گازی و اوکراین

روسای جمهور روسیه و ترکیه، ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان، درباره رشد بی سابقه گردش تجاری و پروژه های انرژی دو کشور، توافق غلات و حل و فصل سوریه گفتگو کردند.

سیاست شرق _ ولادیمیرپوتین و رجب طیب اردوغان، روسای جمهور روسیه و ترکیه، به صورت تلفنی، درباره پروژه هاب گازی، قرارداد غلات و وضعیت سوریه گفتگو کردند

به نقل از اسپوتنیک، موضوعات گسترش همکاری های دوجانبه در زمینه های مختلف به تفصیل مورد بحث و بررسی قرار گرفت. به گفته سرویس مطبوعاتی کرملین، به ویژه، رشد بی سابقه گردش تجاری بین دوکشور که در جریان است.

سرویس مطبوعاتی کرملین، روز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد، روسای جمهور روسیه و ترکیه، ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان، درباره رشد بی سابقه گردش تجاری و پروژه های انرژی دو کشور، توافق غلات و حل و فصل سوریه گفتگو کردند.

بنا به همین گزارش، “موضوعات گسترش همکاری های دوجانبه در زمینه های مختلف به تفصیل مورد بحث و بررسی قرار گرفت. به ویژه رشد بی سابقه تجارت تجاری مورد توجه قرار گرفت. معنای خاص پروژه های مشترک انرژی، عمدتا در بخش گاز، مورد تاکید قرار گرفت. با توجه به نتایج حاصل از در این بیانیه آمده است: مذاکرات اخیر الکسی میلر، رئیس گازپروم در استانبول، تبادل نظر در مورد ابتکار ایجاد یک هاب گازی منطقه ای در خاک ترکیه ادامه یافت.

رهبران همچنین در مورد نحوه اجرای توافقات استانبول مورخ ۲۲ ژوئیه مبنی بر تامین غلات اوکراینی از بنادر دریای سیاه و صادرات محصولات کشاورزی و کودهای کشاورزی روسیه گفتگو کردند. سرویس مطبوعاتی خاطرنشان کرد: “این توافق جامع است، که مستلزم رفع موانع برای تامین منابع مربوطه از روسیه برای پاسخگویی به تقاضای کشورهای نیازمند است. ولادیمیر پوتین برآوردهای اساسی از وضعیت اطراف اوکراین را بیان کرد.”

کاخ کرملین خاطرنشان کرد پوتین و اردوغان همچنین به موضوع حل و فصل سوریه در چارچوب رعایت مفاد یادداشت تفاهم روسیه و ترکیه که در سال ۲۰۱۹ امضا شد، اشاره کردند و گفتند: نهادهای دفاعی و سیاسی خارجی دو کشور از روابط نزدیک در این زمینه حمایت خواهند کرد.

انتهای پیام

تنظیم خبر: رضا زمانی

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »