... امروز: پنجشنبه - ۰۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - 1:25 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
کپی شد!
0
پیام دبیرکل سازمان ملل در مراسم رونمایی از مجسمه نیم تنه مهاتما گاندی؛

گوترش: گاندی یک مدافع سازش ناپذیر برای همزیستی مسالمت آمیز، عدم تبعیض و کثرت گرایی بود

گوترش: او با درک اینکه تنوع یکی از بزرگترین دارایی های هند است، برای روابط هماهنگ بین ادیان، فرهنگ ها و جوامع تلاش کرد.

سیاست شرق _ آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، در مراسم رونمایی از مجسمه نیم تنه مهاتما گاندی گفت: تمرکز زندگی او، فشار بر اصلاحات اجتماعی و سیاسی از طریق مقاومت غیر خشونت آمیز و در عین حال ایجاد فرهنگ صلح بود.

به نقل از تارنمای سازمان ملل متحد، آنتونیو گوترش، در پیامی به مراسم رونمایی از مجسمه نیم تنه مهاتما گاندی که برای نصب در مقر سازمان ملل متحد آماده شده است، افزود:

_خوشحالم که امروز به شما ملحق می شوم تا به مناسبت نصب این مجسمه نیم تنه مهاتما گاندی بپیوندم. من از دولت و هیئت دائمی هند برای اهدای این ادای احترام به یکی از غول های عصر مدرن تشکر می کنم. 

_ سفر من به هند در اوایل سال جاری به من یادآوری کرد که افراد کمی در تاریخ هستند که به اندازه مهاتما گاندی با اهداف و ارزش های سازمان ملل متحد همسو باشند.

_ دیدگاه ضد امپریالیستی گاندی جی برای سازمان ملل بنیادی بود. همانطور که در منشور آمده است، سازمان ما بر اساس اصل “حقوق برابر و تعیین سرنوشت مردم” بنا شده است. در واقع، تهیه کنندگان منشور از پیام صلح، عدم خشونت و مدارا گاندی الهام گرفتند.

_ موفقیت گاندی در بسیج میلیون ها نفر برای مقاومت ضد استعماری، در عین پایبندی به اصول عدم خشونت، الهام بخش مردم در سراسر جهان شد.

_ اما گاندی فقط یک شخصیت تاریخی نیست. ایده‌ها و ارزش‌های رویایی او، از جمله نگرانی‌اش برای عدالت و تحول اجتماعی، امروز همچنان طنین‌انداز است.  

_ بسیاری از ایده‌های او مفهوم توسعه پایدار را پیش‌بینی می‌کنند – از جمله دیدگاه او که «فقر، بدترین شکل خشونت است». اعتقاد او به این که جوامع باید بر اساس سوابقشان در ارتقای آسیب پذیرترین قشرها قضاوت شوند، درس های مهمی برای رهبران امروزی دارد.

_ او کسانی را که «غیر قابل لمس» می‌دانستند به «هریجان» یا «فرزندان خدا» تغییر نام داد و مبارزه علیه تبعیض طبقاتی را به اندازه مبارزه با استعمار مهم دانست.

_ گاندی یکی از اولین کسانی بود که به خطرات غارت و تخریب محیط زیست ما پی برد و مشاهده کرد که زمین، هوا، زمین و آب به ارث نیاکان ما نیستند، بلکه به امانت فرزندان ما هستند. او یکی از حامیان معروف محصولات محلی پایدار مانند خادی – پنبه خانگی هند بود.

_ او از زنان در سیاست دفاع می کرد و انواع اعمال تبعیض آمیز را رد می کرد.

_ گاندی یک مدافع سازش ناپذیر برای همزیستی مسالمت آمیز، عدم تبعیض و کثرت گرایی بود.

_او با درک اینکه تنوع یکی از بزرگترین دارایی های هند است، برای روابط هماهنگ بین ادیان، فرهنگ ها و جوامع تلاش کرد.

_ تمرکز زندگی او، فشار بر اصلاحات اجتماعی و سیاسی از طریق مقاومت غیر خشونت آمیز و در عین حال ایجاد فرهنگ صلح بود.

_ میراث او در همه جا، از جمله در کار روزانه سازمان ملل متحد در سراسر جهان برای برابری، همبستگی و توانمندسازی وجود دارد. 

من بار دیگر از دولت هند برای اهدای سخاوتمندانه _این مجسمه تشکر می کنم.

_امیدوارم نصب آن در اینجا در مقر سازمان ملل متحد ارزش‌هایی را که گاندی از آن حمایت می‌کرد و ما به آن متعهد می‌مانیم به ما یادآوری کند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »