... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - 9:19 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
کپی شد!
0

نیوزویک: گروه واگنر، در لتونی و لهستان، عضو گیری می کند

رسانه‌های لهستانی - هفته گذشته - گزارش دادند که شهرها، از جمله ورشو، شاهد توزیع پوسترهایی به زبان انگلیسی با شعار واگنر بودند که «ما اینجا هستیم، به ما بپیوندید».

سیاست شرق _ دیروز، سه شنبه، مقامات لتونی، گروه نظامی و مزدور روسی «واگنر» را متهم کردند که در تلاش برای جذب نیرو از میان ساکنان این کشور است.

به نقل از مجله نیوزویک، از سرویس امنیت دولتی لتونی، گروه واگنر شروع به جذب نیرو در لتونی کرده و مقامات این کشور دعوت‌های این گروه را – برخی مستقیم و برخی غیرمستقیم – در سایت‌های ارتباطی شناسایی کرده اند، که از ساکنان درخواست می‌کردند به این گروه بپیوندند.

این گزارش یک روز پس از آن صورت می گیرد که مقامات لهستان دو شهروند روس را به اتهام جاسوسی و تبلیغ برای گروه واگنر دستگیر کردند.

ماریوش کامینسکی وزیر کشور لهستان – دوشنبه گذشته – تایید کرد که مقامات کشورش دو روس را به اتهام جاسوسی و تبلیغ برای واگنر دستگیر کرده اند.

کامینسکی – در توییتی در پلتفرم “X” – گفت که سرویس امنیت داخلی دو روس را شناسایی کرده و “آنها را به اتهام تبلیغ برای واگنر در شهرهای کراکوف و ورشو دستگیر کرده است.”

وزیر امور خارجه افزود: آنها به جاسوسی متهم شدند و دستگیر شدند.

رسانه‌های لهستانی – هفته گذشته – گزارش دادند که شهرها، از جمله ورشو، شاهد توزیع پوسترهایی به زبان انگلیسی با شعار واگنر بودند که «ما اینجا هستیم، به ما بپیوندید».

او اشاره کرد که پوسترها حاوی کدهای QR هستند که افراد آشنا با آنها را به یک وب سایت روسی درباره این گروه نظامی خصوصی هدایت می کند.

تنش ها با روسیه اخیراً در حالی تشدید شده است که وزارت دفاع لهستان در ۸ آگوست سال جاری اعلام کرد که با اعزام نیروهای اضافی به مرزهای خود با متحد مسکو، بلاروس موافقت کرده است، جایی که جنگجویان واگنر پس از تلاش برای شورش در روسیه در ژوئن گذشته، به آنجا رفتند.

لهستان پیش از این ترس خود را از تحریکات احتمالی این گروه نظامی تحت حمایت کرملین ابراز کرده بود.

از زمان انتقال گروه واگنر به بلاروس، تدابیر امنیتی در مرزهای لهستان، لیتوانی و لتونی، اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) تقویت شده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »