... امروز: پنجشنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۹ دی ۱۴۰۱ - 9:59 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

واکنش اتحادیه اروپا و ۱۲ کشور جهان به اقدام طالبان در تعلیق اشتغال زنان

در صورت عدم حضور زنان در توزیع کمک‌های بشردوستانه، سازمان‌های مردم‌نهاد نمی‌توانند نیازهای افراد نیازمند در این کشور را تامین کنند.

سیاست شرق _ کشورهای مختلف هشدار دادند که تصمیم تعلیق اشتغال زنان توسط طالبان، بر کمک های بشردوستانه کشورهای دیگر به افغانستان تأثیر منفی می گذارد.

به نقل از خبرگزاری «تی آر تی»، اتحادیه اروپا و ۱۲ کشور جهان به اقدام طالبان در تعلیق اشتغال زنان در سازمان‌های محلی و بین‌المللی مردم‌نهاد در افغانستان واکنش نشان داده و هشدار دادند که این تصمیم بر کمک های بشردوستانه تأثیر منفی می گذارد.

نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امور امنیتی و وزرای خارجه ۱۲ کشور آمریکا، کانادا، استرالیا، فرانسه، آلمان، انگلستان، هلند، دانمارک، ایتالیا، نروژ، سوئیس و ژاپن در واکنش به اقدام طالبان در تعلیق اشتغال زنان در سازمان‌های محلی و بین‌المللی مردم‌نهاد در افغانستان بیانیه مشترک صادر کردند.

در این بیانیه ضمن ابراز نگرانی نسبت به تصمیم «نابخردانه و خطرناک» طالبان، گفته شد با این تصمیم زندگی میلیون‌ها نیازمند در افغانستان به خطر افتاده است.

در بیانیه فوق همچنین ضمن آنکه از طالبان خواسته شد تا از این تصمیم فورا صرف نظر کند، آمده است در صورت عدم حضور زنان در توزیع کمک‌های بشردوستانه، سازمان‌های مردم‌نهاد نمی‌توانند نیازهای افراد نیازمند در این کشور را تامین کنند.

گفتنی است عبدالرحمن حبیب، سخنگوی وزارت اقتصاد دولت موقت طالبان، ۲۴ دسامبر اعلام کرد که استخدام زنان در سازمان‌های محلی و بین‌المللی مردم‌نهاد در افغانستان تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآمده است.

وزارت تحصیلات عالی طالبان ۲٠ دسامبر طی نامه‌ای به تمام دانشگاه‌های دولتی و خصوصی افغانستان دستور داد که زنان این کشور «تا اطلاع ثانوی» حق ادامه تحصیل در دانشگاه‌ها را نخواهند داشت.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »