... امروز: سه شنبه - ۰۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۶ دی ۱۴۰۱ - 10:40 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

واکنش جوزپ بورل به اعدام علیرضا اکبری

بورل: «اتحادیه اروپا از ایران می‌خواهد که از هرگونه اعدام در آینده خودداری و سیاست ثابتی را برای لغو مجازات اعدام دنبال کند.»

سیاست شرق _ جوسپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ، به اعدام «علیرضا اکبری» که به جرم جاسوسی برای انگلیس اعدام شده است، واکنش نشان داد.

به نقل از ریا نووستی، بورل، اعدام شهروند دو تابعیتی ایرانی – انگلیسی به جرم جاسوسی در ایران را محکوم کرد.

بورل در بیانیه‌ای نوشت: اتحادیه اروپا اعدام علیرضا اکبری، شهروند ایرانی-بریتانیایی در ایران را به شدت محکوم و تاکید می‌کند که تحت هر شرایطی با چنین مجازاتی مخالف است.

بورل گفت: «اتحادیه اروپا از ایران می‌خواهد که از هرگونه اعدام در آینده خودداری و سیاست ثابتی را برای لغو مجازات اعدام دنبال کند.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این بیانیه‌ افزود، اعدام یک شهروند اروپایی یک عمل وحشتناک از نظر وی است که به دقت دنبال خواهد شد و همبستگی کامل خود را با انگلیس اعلام کرد.

قوه قضاییه روز شنبه اعلام کرد، علیرضا اکبری، محکوم به افساد فی‌الارض و اقدام گسترده علیه امنیت داخلی و خارجی کشور از طریق جاسوسی برای دستگاه اطلاعاتی دولت انگلیس به دار مجازات آویخته شد.

وزارت اطلاعات نیز با انتشار اطلاعیه‌ای تاکید کرد: اکبری یکی از مهمترین عوامل نفوذی سرویس جاسوسی انگلیس بود که اطلاعات مهم کشور را جمع‌آوری و به صورت کاملا آگاهانه و هدفمند در اختیار این سرویس قرار می‌داده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »