... امروز: جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - 10:33 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

روسیه: ارسال تسلیحات بیشتر غرب به کیف، تنش را تشدید می کند

زاخارووا: ما همه اینها را یک تحریک آشکار و تحریک آمیز از سوی غرب و افزایش خطرات در درگیری می دانیم.

 سیاست شرق _ ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه می گوید: اظهارات کشورهای غربی در مورد تامین هرگونه سلاح برای کی‌یف، از جمله سلاح‌هایی که می‌توانند اهدافی در کریمه را هدف قرار دهند، خطرات درگیری را افزایش می‌دهد و به ناچار به تشدید تنش منجر می‌شود.

به نقل از خبرگزاری تاس، او به ویژه توجه خود را به گزارش نیویورک تایمز جلب کرد که ادعا می کرد دولت ایالات متحده در حال بررسی گزینه هایی برای تهیه سلاح های اضافی به کی یف برای حمله به کریمه است. 

علاوه بر این، زاخارووا یادآور شد که اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، از شرکای خود خواسته است که «هر سلاحی را که می‌تواند استفاده کند» در اختیار کیف قرار دهند.

زاخارووا گفت: ما همه اینها را یک تحریک آشکار و تحریک آمیز از سوی غرب و افزایش خطرات در درگیری می دانیم که به ناچار منجر به تلفات بیشتر و تشدید تنش خواهد شد.

وی با ذکر اینکه غرب “هرچه بیشتر، در درگیری اوکراین فرو می رود” افزود: تامین سیستم های دفاع هوایی غربی و تانک ها برای کی یف از پایگاه آمریکا در رامشتاین مورد بحث قرار می گیرد، آلمان و کشورهای غربی نیز پرسنل نظامی اوکراینی را آموزش می دهند.

زاخارووا تاکید می کرد که کی یف از فاجعه دنپروپتروفسک برای دریافت تسلیحات بیشتر از غرب استفاده می کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد: یک مشاور مستقل دفتر رئیس جمهور اوکراین، الکسی آرستوویچ، ابتدا اعتراف کرد که اقدامات پدافند هوایی اوکراین عامل این فاجعه بوده است، اما سپس شروع به عقب نشینی کرد. 

وی گفت: رژیم [ولادیمیر] زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، بی شرمانه تلاش می کند از این فاجعه برای تحت فشار قرار دادن غرب برای اعمال تحریم های شدیدتر ضد روسیه و ارسال تسلیحات جدید استفاده کند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »