... امروز: چهارشنبه - ۰۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اجتماعی ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - 4:41 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

پشتیبانی سازمان ملل از حکومتی فراگیر با مشارکت زنان در افغانستان

آمنه محمد: با برآورده شدن برخی از شرایط از جمله ایجاد حکومت فراگیر در افغانستان، سازمان ملل با حکومت فعلی این کشور وارد تعامل خواهد شد.

سیاست شرق _ معاون دبیرکل سازمان ملل متحد، خواهان ایجاد حکومت فراگیر و با مشارکت بانوان در افغانستان است.

به نقل از طلوع افغانستان، خانم «آمنه محمد» می‌گوید که با برآورده شدن برخی از شرایط از جمله ایجاد حکومت فراگیر در افغانستان، سازمان ملل با حکومت فعلی این کشور وارد تعامل خواهد شد.

معاون دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: «حکومت همه‌شمول که تنوع در نمایندگی داشته باشد و معنی آن این است که زنان نیز در آن حضور داشته باشند؛ از همین رو، برخی از شرایط برای افغانستان گذاشته شده‌اند و آن را در نظر بگیرند این تصمیمی است که افغانستان می‌گیرد و در حال حاضر این کار در دست مقام‌های کنونی است و ما بخاطر این تصمیم نیاز داریم با آنان تعامل کنیم.»

این مقام بلندپایه سازمان ملل بر این باور است که تاکنون حکومت فعلی افغانستان با معیارهای جامعه جهانی سازگار نشده است.

آمنه محمد به این باور است که این کار زمینه تعامل سازمان ملل متحد را با حکومت فعلی فراهم خواهد کرد.

او افزود: «اگر شما عضو یک خانواده باشید برای همزیستی برخی از اصول، ارزش‌ها و توافقاتی وجود دارند و خانواده جامعه جهانی نیز هنجار و معیارهایی دارد که افغانستان امروزی با آن سازگاری ندارد. باید گفتگویی در این باره داشته باشیم که شما نمی‌توانید زنان را از مشارکت در کشور شان محروم کنید.»

در واکنش به سخنان معاون دبیرکل سازمان ملل متحد، حکومت طالبان افغانستان می‌گوید که سازمان‌ها نباید خواست‌های شان را بر مردم افغانستان تحمیل کنند.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی،گفت: «ازسازمان‌ها و دیگر کشورها می‌خواهیم در این مورد همان خواسته‌های مردم افغانستان را مدنظر بگیرد نه این که برخی از مسایل خود را به مردم افغانستان تحمیل بکند.»

هیات سازمان ملل متحد به رهبری آمنه محمد معاون دبیرکل این سازمان در سفر چهار روز سفر شان به افغانستان، با مقام‌های ارشد حکومت طالبان در باره کار و آموزش بانوان گفت‌وگو کرده است.

معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در سفر به افغانستان، با برخی مقامات حکومت طالبان و شخصیت ها از جمله حامد کرزی رییس جمهور سابق افغانستان ، دیدار و گفتگو کرد.

طالبان افغانستان، پس از سیطره بر این کشور، با معرفی دولتی موقت و اکثرا از قوم پشتون ،شرایط سختی را در خصوص کار و ادامه تحصیل زنان و دختران افغانستان ایجاد نموده اند، که مورد اعتراض آنها ، سازمان های بین المللی و سایر کشورهای جهان قرار گرفته است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »