... امروز: پنجشنبه - ۰۹ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - 7:44 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
کپی شد!
0

حمله برق آسا به چند خودرو در بیت المقدس و مجروح شدن عده ای

سیاست شرق _ به گزارش رسانه های رژیم صهیونیستی، سحرگاه امروز یکشنبه در پی تیراندازی به اتوبوس اسرائیلی حامل شهرک نشینان در نزدیکی شهر قدیم قدس اشغالی، دست کم ۷ شهرک نشین زخمی شدند که حال دو تن از آنها وخیم است.

گزارش ها حاکی از آن است که ۷ مجروح از ۳ نقطه مختلف نزدیک به منطقه دروازه غربی در بیت المقدس منتقل شده اند.

شبکه تلویزیونی اسرائیل اعلام کرد که عملیات تیراندازی در بیت المقدس بین ۱۰ تا ۱۵ ثانیه به طول انجامید و توسط یک نفر انجام شد که ۱۰ گلوله به یک اتوبوس و دو خودرو شلیک کرد و متواری شد.

این کانال کانال تلویزیونی گزارش داد که سرنشینان خودروها، ۷ مجروح (۶ مرد و یک زن) را که حال دو نفر از آنها وخیم است و ۵ نفر بین جراحات متوسط ​​و خفیف بودند، تخلیه کردند.

پلیس اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد: چندی پیش پلیس گزارشی مبنی بر تیراندازی به اتوبوسی در نزدیکی مقبره داوود در اورشلیم (دیوار البراق در شهر قدیمی بیت‌المقدس) دریافت کرد که منجر به مجروح شدن تعدادی شد.

طبق این گزارش، نیروهای زیادی منطقه حمله در نزدیکی دروازه غربی را بستند و در حال انجام عملیات گسترده در جستجوی تیرانداز بودند.

به گفته رسانه‌ای اسرائیل، جست‌وجوها برای یافتن تیرانداز در تمام خیابان‌های بیت‌المقدس در حال انجام است و نیروهای زبده «الیمام» در محله سیلوان بیت‌المقدس مشغول عملیات هستند.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که نیروهای اشغالگر اسرائیل پس از هجوم به محله سیلوان در جستجوی عامل عملیات بیت المقدس، عملیات دستگیری را در محله سیلوان انجام دادند و شاهدان عینی همچنین به ایجاد ایست بازرسی در مناطق مختلف قدس اشغالی اشاره کردند. خودروها را متوقف و بازرسی کردند.

به نوبه خود، رسانه های اسرائیلی از جمله Kan (رسمی) و Yedioth Ahronoth (خصوصی) گزارش دادند که در نتیجه تیراندازی در اتوبوس متعلق به شرکت اسرائیلی Egged دو نفر به شدت مجروح شدند.

این منابع اشاره کردند که پلیس هم اکنون در حال محاصره محله سیلوان در بیت المقدس برای یافتن عامل تیراندازی در اتوبوس است. پلیس همچنین خانه ای را در سیلوان محاصره کرد که مظنون به حضور فرد تیرانداز در داخل آن بود.

پلیس اعلام کرد که اعضای آن محل را بستند و تحقیقات در مورد پرونده و جست و جوی مظنون متواری از محل را آغاز کردند.

واکنش ها

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) گفت: عملیات قهرمانانه بیت المقدس تأییدی بر تداوم و تشدید اقدام مقاومت در قدس اشغالی است.

سخنگوی جهاد اسلامی نیز گفت که این جنبش به «عملیات قهرمانانه بیت‌المقدس» افتخار می کند و تاکید می‌کنیم که این عملیات در چارچوب تداوم مقاومت در برابر اشغالگری صورت می‌گیرد.

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین به نوبه خود از “عملیات قهرمانانه در بیت المقدس که موید این است که مقاومت مردم ما در همه اشکال ادامه دارد” ستایش کرد.

کمیته های مقاومت مردمی نیز عملیات قهرمانانه در قدس اشغالی را پاسخی مستقیم به جنایات اشغالگر دانستند.

حمله به بیت المقدس اندکی پس از حمله نیروهای اشغالگر به شهر الخلیل در کرانه باختری رخ داد.وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که ۴ شهید از خود بر جای گذاشته است.این حملات همزمان با ترور فرمانده گردان شهدای الاقصی جنبش فتح، ابراهیم نابلسی و دو تن از یارانش در شهر نابلس صورت گرفت.

این حمله همچنین ۱۰ روز پس از آغاز عملیات نظامی اسرائیل در نوار غزه انجام می شود که ده ها فلسطینی کشته و زخمی برجای گذاشت.

بنی گانتز وزیر دفاع رژیم صهیونیستی عصر دیروز شنبه در توئیتی در خصوص عملیات غزه گفت که دولت اسرائیل برای حفاظت از منطقه موسوم به پاکت غزه به قول وی در برابر هرگونه تهدید تلاش خواهد کرد.

گانتز افزود که اسرائیل به تقویت نوار غزه از طریق حمله و بازدارندگی، از طریق حفاظت و از طریق ایجاد مقاومت ادامه خواهد داد.

گانتز همچنین در توئیتی دیگر از تشکیل تیمی خبر داد که آنچه را که وی پاسخ لازم برای محافظت از مناطق نزدیک نوار غزه در برابر تهدیدات در منطقه توصیف کرد، بررسی خواهد کرد.

منابع: الحزیره ، آناتولی و کانال ۱۲ اسراییل

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »