... امروز: چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - 10:39 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

رویترز: تحریم های جدید آمریکا و انگلیس علیه نیروهای نظامی ایران

تحریم های لندن شامل مسدود کردن دارایی ها و ممنوعیت سفر می شود، وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران و دیگر شخصیت ها و سازمان های نظامی از جمله ستاد کل نیروهای مسلح و نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را هدف قرار می دهد.

ریشی سوراخ، نخست وزیر بریتانیا، در مجلس عوام این کشور، ۱۵ آوریل ۲۰۲۴ سخنرانی می کند./رویترز

سیاست شرق _ انگلیس روز پنجشنبه در اقدامی هماهنگ با آمریکا، در واکنش به حمله موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل در صبح روز یکشنبه ۱۳ آوریل، تحریم هایی را علیه شخصیت ها و سازمان های نظامی ایران اعمال کرد.

به نقل از رویترز، تحریم های لندن شامل مسدود کردن دارایی ها و ممنوعیت سفر می شود، وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران و دیگر شخصیت ها و سازمان های نظامی از جمله ستاد کل نیروهای مسلح و نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را هدف قرار می دهد.

وزارت خزانه داری آمریکا نیز، در اقدامی هماهنگ با لندن، گفت که اقدامات ایالات متحده ۱۶ فرد و دو نهاد را هدف قرار داده است که ایران را قادر به تولید پهپاد می سازد، از جمله انواع موتورهایی که پهپادهای نوع شاهد ایران را که در حمله ۱۳ آوریل مورد استفاده قرار گرفتند.

پس از حمله موشکی اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق در اول آوریل، که منجر به شهادت ۷ تن از مستشاران ایرانی در سوریه شد، حملات تلافی جویانه ایران با پهباد و موشک های کروز و بالستیک، به پایگاههای نظامی اسرائیل انجام گرفت، که علی رغم رهگیری تعدادی از از آنها توسط کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه و اردن، اصابت تعدادی از آنها موجب خساراتی گردید.

این حملات، با محکومیت، کشورهای حامی اسراییل همراه بود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »