... امروز: جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - 8:56 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

دیدار امیرعبداللهیان با رئیس جمهور موریتانی

بررسی مسائل مهم منطقه‌ای از جمله حمایت از مردم و آرمان فلسطین و توسعه روابط میان کشورهای اسلامی و برگزاری نشست وزرای امور خارجه در نواکشوت در اسفند ماه سال‌جاری از دیگر محورهای مورد تبادل نظر در این دیدار بود.

سیاست شرق _ حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران پس از ورود به نواکشوت پایتخت موریتانی، با محمد ولد غزوانی رئیس این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

به نقل از ایرنا، وزیر امور خارجه ایران در این دیدار در خصوص توسعه روابط دو جانبه، حوزه‌های مختلف روابط خصوصا بخش‌های فناوری، فرهنگی، اقتصادی، تجاری و تحولات منطقه‌ای و بین المللی با رئیس جمهور موریتانی به گفت وگو و تبادل نظر پرداخت.

امیرعبداللهیان در این دیدار از ابتکار عمل و تلاش‌های رئیس جمهور موریتانی برای برقراری صلح، ثبات و مبارزه با تروریسم در منطقه صحرای آفریقا قدردانی کرد و سلام رئیس جمهور اسلامی ایران را به رئیس جمهور موریتانی ابلاغ کرد.

بررسی مسائل مهم منطقه‌ای از جمله حمایت از مردم و آرمان فلسطین و توسعه روابط میان کشورهای اسلامی و برگزاری نشست وزرای امور خارجه در نواکشوت در اسفند ماه سال‌جاری از دیگر محورهای مورد تبادل نظر در این دیدار بود.

محمد ولد غزوانی رئیس جمهور موریتانی نیز با ابلاغ سلام گرم خود به دکتر رئیسی، روابط تهران نواکشوت را تاریخی و متین خواند.

وی با اشاره به نقش جمهوری اسلامی‌ایران در مبارزه با تروریسم و با تاکید بر دستاوردهای صنعتی و علمی و فناوری در ایران، توسعه مناسبات دو کشور را مورد تصریح قرار داد.

حسین امیرعبداللهیان سه شنبه شب وارد نواکشوت پایتخت موریتانی شد و مورد استقبال «محمد سالم ولد مرزوک» وزیر امور خارجه این کشور قرار گرفت.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، روز سه شنبه در صدر هیات بلندپایه سیاسی و به منظور انجام دیدارهای دوجانبه با مسئولان موریتانی، تهران را به مقصد پایتخت این کشور آفریقایی ترک کرد.

وزیر امور خارجه پس از دیدار و گفت وگو با محمد ولد غزوانی رئیس جمهور جمهوری اسلامی موریتانی، قرار است با محمد سالم ولد مرزوک وزیر امور خارجه نیز دیدار و تبادل نظر کند.

جمهوری اسلامی موریتانی کشوری مستقل در آفریقای غربی است که در ۱۹۶۰ استقلال یافت.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »