... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - 5:09 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

امیرعبداللهیان: کاخ سفید، «بازی شکست خورده ایران هراسی» را متوقف کند

امیرعبداللهیان: انتشار اخبار کذب در مورد حضور رهبر القاعده در ایران مضحک است، زیرا کسانی که القاعده و دولت اسلامی را تأسیس کردند مسئول رشد تروریسم در جهان هستند.

سیاست شرق _ حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، در واکنش به اظهارات ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا که در آن گفته بود سیف العدل، رهبر القاعده در ایران حضور دارد، گفت: کاخ سفید باید «بازی شکست خورده ایران هراسی» را متوقف کند.

وی افزود: انتشار اخبار کذب در مورد حضور رهبر القاعده در ایران مضحک است، زیرا کسانی که القاعده و دولت اسلامی را تأسیس کردند مسئول رشد تروریسم در جهان هستند.

همزمان، بیانیه مشترک گروه اقدام مشترک آمریکا و شورای همکاری خلیج فارس درباره ایران، آنچه را که به عنوان ادامه سیاست بی‌ثبات‌کننده تهران، از جمله حمایت از تروریسم و ​​استفاده از موشک‌های پیشرفته، تسلیحات سایبری و پهپادها و استقرار آن‌ها در منطقه و سراسر جهان ، توسط ایران توصیف کرد، محکوم کرد.

این بیانیه در پایان مذاکرات کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و مقامات ارشد آمریکایی در ریاض، پایتخت عربستان سعودی منتشر شد.

در این بیانیه ادعا شده است، پیشرفت چشمگیر برنامه هسته‌ای ایران – که توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مستند شده است و مهمترین آن تولید اورانیوم بسیار غنی شده است – منبعی برای تشدید خطرناک تنش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی عنوان شده است.

این بیانیه توسط ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران مورد انتقاد قرار گرفت و گفت که این بیانیه “با راهبرد بلندمدت آمریکا با هدف ایجاد تفرقه بین کشورهای منطقه سازگار است.”

کنعانی با رد اتهامات مکرر و ملال آور موجود در بیانیه و پایبندی جمهوری اسلامی ایران به دیپلماسی و پایان دادن به بحران های منطقه ای از طریق گفتگوی سیاسی را تایید کرد. وی همچنین ابراز امیدواری کرد که کشورهای منطقه گامی در جهت صلح، امنیت و توسعه پایدار بردارند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »