... امروز: پنجشنبه - ۰۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - 5:48 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

دیدار معاون وزیرخارجه ایران با وزیرخارجه آذربایجان در باکو

مهدی صفری در دیدار با وزیر و معاون وزیر خارجه جمهوری آذربایجان، خواستار اعزام تیم‌هایی از کارشناسان ذیربط 2 کشور به پایتخت‌ها برای تسریع در تکمیل پرونده حادثه حمله به سفارت آذربایجان در تهران شد.

سیاست شرق _ مهدی صفری، معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، که به باکو سفر کرده است، با وزیر امورخارجه آذربایجان، دیدار و گفتگو کرد.

به نقل از خبرگزاری «آپا» آذربایجان، جیحون بایراموف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان با مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه ایران که به منظور شرکت در اجلاس سران گروه تماس جنبش عدم تعهد به باکو سفر کرده است، بعد از ظهر چهارشنبه ،دهم اسفند ماه در دیدارهایی جداگانه با «جیحون بایراموف» وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان و «خلف خلف اف» معاون وزیر امور خارجه این کشور گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

در این دیدار ها که اولین سفر یک مقام رسمی ایران به باکو پس از حادثه ناگوار هفتم بهمن ماه سفارت این کشور در تهران است، صفری ضمن ابراز همدردی و تسلیت عمیق به دولت و مردم جمهوری آذربایجان و خانواده جانباخته حادثه سفارت و آرزوی شفای عاجل برای مجروحان، گزارشی از آخرین تحولات پرونده عامل حمله به سفارت آذربایجان مطرح و از مقامات آذربایجانی خواست به منظور تسریع در تکمیل پرونده، تیم هایی از کارشناسان ذیربط دو کشور به تهران و باکو سفر کنند.

بنا به همین گزارش، در این دیدار موضوعات مربوط به دستور کار اجلاس سران جنبش عدم تعهد که در باکو برگزار می شود و همچنین حادثه حمله به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.(بیشتر بخوانید)

به گزارش خبرگزاری فارس، معاون وزیر امور خارجه ، آمادگی بخش‌های مختلف سیاسی، قضایی و انتظامی جمهوری اسلامی ایران را برای روشن شدن همه ابعاد حادثه و اجرای عدالت اعلام کرد و خواستار همکاری مقامات ذیربط در جمهوری آذربایجان شد.

مهدی صفری در دیدار با وزیر و معاون وزیر خارجه جمهوری آذربایجان، خواستار اعزام تیم‌هایی از کارشناسان ذیربط ۲ کشور به پایتخت‌ها برای تسریع در تکمیل پرونده حادثه حمله به سفارت آذربایجان در تهران شد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »