... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۵ فروردین ۱۴۰۲ - 2:18 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

حملات آمریکا به مناطقی در سوریه

لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده گفت که حملات تلافی جویانه به دستور رئیس جمهور جو بایدن انجام شد و تأسیسات مورد استفاده گروه های مهاجم را هدف قرار داد.

سیاست شرق _ ارتش آمریکا پنج شنبه شب حملات هوایی متعددی را در سوریه علیه گروه هایی انجام داد که آنها را مسئول حمله هواپیمای بدون سرنشین دانست که منجر به کشته شدن یک پیمانکار آمریکایی، زخمی شدن یک نفر دیگر و همچنین زخمی شدن پنج سرباز آمریکایی، پنتاگون شده است.

به نقل از رویترز ، بر اساس این بیانیه، حمله علیه پرسنل آمریکایی در یک پایگاه در نزدیکی حسکه در شمال شرق سوریه حدود ساعت ۱:۳۸ بعد از ظهر روز پنجشنبه (۱۰۳۸ به وقت گرینویچ) صورت گرفت.

ارتش آمریکا در این بیانیه مدعی شده ، که جامعه اطلاعاتی ایالات متحده ارزیابی کرده است که هواپیمای بدون سرنشین حمله کننده، منشأ ایرانی دارد.

اگرچه نیروهای آمریکایی مستقر در سوریه قبلا مورد هدف هواپیماهای بدون سرنشین قرار گرفته بودند، اما تلفات آن بسیار نادر است.

لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده گفت که حملات تلافی جویانه به دستور رئیس جمهور جو بایدن انجام شد و تأسیسات مورد استفاده گروه های مهاجم را هدف قرار داد.

پرس تی وی، به نقل از منابع محلی، هدف را نه یک پست نظام، که یک مرکز توسعه روستایی و یک مرکز غلات در نزدیکی فرودگاه نظامی مورد اصابت قرار گرفته است.

در این بیانیه آمده است: یک منبع نظامی در سوریه به پرس تی‌وی گفت که گروه‌های مقاومت حق خود را برای پاسخ به حمله آمریکا محفوظ می‌دارند و اقدام متقابل انجام خواهند داد.

به گفته ژنرال اریک کوریلا، که به عنوان رئیس فرماندهی مرکزی بر نیروهای آمریکایی در خاورمیانه نظارت دارد، از ابتدای سال ۲۰۲۱، نیروهای آمریکایی حدود ۷۸ بار مورد حمله قرار گرفته‌اند.

کوریلا که اوایل روز پنجشنبه در کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا شهادت داد، درباره ناوگان هواپیماهای بدون سرنشین ایران هشدار داد.

وی گفت که ایران، اکنون بزرگترین و تواناترین نیروی هواپیمای بدون سرنشین در منطقه را در اختیار دارد.

سه پهپاد در ماه ژانویه یک پایگاه آمریکایی را در منطقه التنف سوریه هدف قرار دادند. ارتش آمریکا اعلام کرد که دو پهپاد سرنگون شدند در حالی که پهپاد باقی مانده به محوطه حمله کرد و دو تن از نیروهای موسوم به ارتش آزاد سوریه زخمی شدند.

چند هفته پیش، ژنرال ارشد آمریکایی، مارک میلی، از شمال شرق سوریه و محل پرسنل آمریکایی بازدید کرد.

مایلی در پاسخ به سوال خبرنگارانی که با او سفر می کردند آیا معتقد است استقرار حدود ۹۰۰ نیروی آمریکایی در سوریه ارزش این خطر را دارد، ماموریت آنها را به امنیت ایالات متحده و متحدانش گره زد و گفت: “اگر فکر می کنید که این مهم است، پس پاسخ “بله” است.”

در حالی که داعش بخش‌هایی از سوریه و عراق را که در سال ۲۰۱۴ بر آنها حکومت می‌کرد، از دست داده است، سلول‌های مخفی همچنان در مناطق متروکه‌ای وجود دارند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »