... امروز: جمعه - ۰۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - 9:41 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

رهبر حزب راستگرای پیروزی ترکیه، از قلیچدار اوغلو حمایت می کند

اوزداغ در نشست خبری در آنکارا در کنار قلیچداراوغلو گفت: ما تصمیم گرفته ایم از آقای قلیچداراوغلو در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری حمایت کنیم.

سیاست شرق _ اومیت اوزداغ، دبیرکل حزب تندرو و راستگرای پیروزی، از احزاب مخالف پناهجویان در ترکیه، در دور دوم انتخابات این کشور، از کمال قلیچدار اوغلو، نامزد اپوزیسیون حمایت می کند.

به نقل از رویترز، اومیت اوزداغ، رئیس حزب ناسیونالیست پیروزی که در رای گیری پارلمانی ۱۴ مه از حمایت ۲.۲ درصدی برخوردار شد، از حامیان خود خواست در دور دوم انتخابات ۲۸ مه، از قلیچداراوغلو حمایت کنند.

اوزداغ در نشست خبری در آنکارا در کنار قلیچداراوغلو گفت: ما تصمیم گرفته ایم از آقای قلیچداراوغلو در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری حمایت کنیم.

این تاییدیه می تواند در مقابل تاییدیه ای باشد که اردوغان روز دوشنبه از سینان اوگان ، نامزد ریاست جمهوری ائتلاف راست افراطی دریافت کرد.

اوگان با ۵.۲ درصد آرای ریاست جمهوری، پس از اردوغان با ۴۹.۵ درصد و کیلیچداراوغلو با ۴۴.۹ درصد در جایگاه سوم قرار گرفت.

اوزداغ گفت که حزب او و قلیچداراوغلو بر روی طرحی برای بازگرداندن مهاجران ظرف یک سال “مطابق با قوانین بین المللی و حقوق بشر” توافق کردند.

اوزداغ گفت که مذاکرات مشابهی با حزب عدالت و توسعه اردوغان (AKP) انجام داده است، اما تصمیم گرفته از او حمایت نکند زیرا برنامه های آنها شامل بازگرداندن مهاجران نمی شود.

ائتلاف تحت رهبری حزب عدالت و توسعه، اکثریت پارلمان را به دست آورد و به اردوغان برتری دیگری در یکی از مهم ترین انتخابات ترکیه داد؛ اردوغان گفته است که رای دادن به او در دور دوم رای به ثبات است.

هفته گذشته، قلیچداراوغلو، رئیس حزب جمهوری خواه خلق (CHP) و نامزد ائتلاف شش حزبی، لحن خود را تندتر کرد و قول داد که پس از انتخاب شدن، همه مهاجران را به کشورشان بازگرداند.

بر اساس اطلاعات وزارت کشور ترکیه، این کشور بزرگترین میزبان پناهجویان در جهان است که حدود ۵ میلیون مهاجر دارد که ۳/۳ میلیون نفر از آنها سوری هستند.

قلیچداراوغلو همچنین متعهد شده است که بسیاری از تغییرات گسترده اردوغان در سیاست های داخلی، خارجی و اقتصادی ترکیه، از جمله معکوس کردن یک برنامه اقتصادی غیرمتعارف برای رسیدگی به بحران هزینه های زندگی را لغو کند.

برای تایید، قلیچداراوغلو، حزب جمهوری خواه خلق (CHP) و حزب پیروزی نیز پروتکلی را امضا کردند که اصول کلیدی همکاری خود را مشخص می کند.

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ترکیه در روز یکشنبه هفتم خرداد (۲۸ مه) برگزار می‌شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »