... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - 10:27 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

دیدار روسای جمهور ایران و روسیه در کاخ کرملین

در دیدار روسای جمهور روسیه و ایران در مسکو، پوتین به روابط خوب دو کشور اشاره کرد، و پیشنهاد گفت وگو درباره وضعیت فلسطین را مطرح کرد.

سیاست شرق _ سید ابراهیم رئیسی که به دعوت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، به این کشور سفری یکروزه کرده است، با استقبال الکساندر نواک معاون نخست وزیر و و سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه این کشور وارد فرودگاه بین المللی ونووکوا مسکو شد.

سیدابراهیم رئیسی، که امروز وارد مسکو شد، با پوتین رئیس جمهور روسیه در مسکو دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش اسپوتنیک، در دیدار روسای جمهور روسیه و ایران در مسکو، پوتین به روابط خوب دو کشور اشاره کرد، و پیشنهاد گفت وگو درباره وضعیت فلسطین را مطرح کرد.

پوتین در این دیدار گفت: “البته تبادل نظر درباره اوضاع منطقه برای ما بسیار مهم است به ویژه آنچه که به وضعیت فلسطین مربوط می شود.”

پوتین تاکید کرد که گردش مالی روسیه و ایران به حدود پنج میلیارد دلار رسید و تنها در سال گذشته ۲۰ درصد رشد داشته است. وی همچنین از دعوت رئیسی برای آمدن به تهران استقبال کرد.

پوتین افزود: امضای توافقنامه تجارت آزاد بین اتحادیه اقتصادی اوراسیا و ایران در پایان دسامبر فرصت های بیشتری برای گسترش همکاری ها میان مسکو و تهران ایجاد می کند.

رئیس جمهور ایران نیز در پاسخ، بر لزوم توقف هر چه سریعتر حملات به بخش غزه اشاره و اضافه کرد: باید راه حلی سریعی پیدا شود. سازمان های بین المللی کارایی خود را از دست داده اند.

پوتین هنگام استقبال از رئیسی، رئیس جمهوری ایران در آغاز گفت وگوهایشان در مسکو، گفت: «برای ما تبادل نظر درباره اوضاع منطقه، به ویژه در مورد وضعیت فلسطین، بسیار مهم است.»

رایزنی در خصوص مسائل دوجانبه و منطقه ای، به‌ویژه تحولات غزه، اصلی‌ترین دستورکار رئیس‌جمهور در این سفر یک‌روزه است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »